Veilig bankieren

Veiligheid staat bij ons voorop. ASN Bank voldoet aan de strenge beveiligingsstandaarden van de gezamenlijke Nederlandse banken. Zelf kun je ook veel doen om internetcriminaliteit te voorkomen.

Hoe internetcriminaliteit te herkennen?

Open

Wij vinden het heel belangrijk dat onze klanten veilig online kunnen bankieren. Samen kunnen wij daarvoor zorgen. Wij doen alles om jouw gegevens te beschermen, veilig en betrouwbaar te verwerken en te onderhouden. Wij vragen je alert te zijn op internetcriminaliteit.

Wat doet ASN Bank?

Open

ASN Bank zorgt ervoor dat onze klanten binnen een beveiligde omgeving online geldzaken kunnen regelen. Met het gebruik van de ASN Digipas, toegangsnaam en wachtwoord checken we de rekeninghouder.

Dit doen wij aan internetveiligheid

Wat kan ik zelf doen?

Open

Zelf kun je ook veel doen om de veiligheidsrisico’s op internet te verkleinen. Let bijvoorbeeld op het internetadres en controleer het certificaat van de website.

Andere websites over veilig bankieren

Open

Meer lezen over veilig (online) bankieren? Kijk dan op de volgende websites:

Voor ontwikkelaars en cyberdeskundigen

Open

Help ons de veiligheid van onze online dienstverlening te verbeteren. Wij stellen ons daarom open voor deskundigen om ons hierbij te ondersteunen, door gevonden mogelijke zwakke plekken in onze online dienstverlening aan ons te melden.

Kwetsbaarheid melden aan ASN Bank

In geval van nood

Neem in geval van nood direct contact op met de ASN Klantenservice via tel. 070 - 35 69 335. Volg bij een calamiteit de instructies op het bandje. De medewerkers van de ASN Klantenservice staan je graag te woord van maandag t/m vrijdag tussen 8.00 en 18.00 uur.

, waarmee kunnen we je helpen?