Het Zweedse Karnov levert informatiediensten op het gebied van juridische zaken, belasting en auditing, milieu en gezondheid en veiligheid. De diensten zijn zowel online als offline (boeken en tijdschriften). De klanten van Karnov zijn advocatenkantoren, belastingkantoren en accountants, en organisaties in de publieke sector.
De raad van bestuur van Karnov telt zes leden, onder wie twee vrouwen. Karnov heeft een gedragscode voor werknemers en zakenpartners. Daarin staat onder andere dat het geen enkele vorm van corruptie tolereert. De gedragscode behandelt maatschappelijke verplichtingen, ethiek en integriteit, en milieuverplichtingen. Karnov heeft een klokkenluidersregeling.
Karnov respecteert de internationale mensen- en kinderrechten. Het wil zijn mogelijke negatieve impact op mensenrechten in de keten opsporen, voorkomen en aanpakken. De gedragscode is deels gebaseerd op de Guiding Principles for Business and Human Rights van de VN. Karnov tolereert geen enkele vorm van discriminatie en intimidatie. Het bedrijf respecteert de fundamentele beginselen van de Internationale Arbeidsorganisatie (ILO). Karnov heeft privacybeleid; het waarborgt informatiebeveiliging en gegevensbescherming.
Karnov rapporteert over zijn uitstoot van broeikasgassen in scope 1, 2 en 3. De uitstoot in scope 3 is het grootst, voornamelijk door de inkoop van papier en gedrukt materiaal. Het bedrijf wil deze uitstoot met 15% verminderen vóór het einde van 2025. Karnov wil zijn energieverbruik verminderen en de overstap maken naar hernieuwbare energie. Het bedrijf koopt drukwerkdiensten in van derden die FSC-gecertificeerd papier gebruiken. De papiervezels zijn afkomstig uit verantwoord beheerde bossen.