KPMG-onderzoek onder 200 merken: ASN Bank biedt beste klantervaring volgens Nederlandse consument

17 september 2020

ASN Bank, onderdeel van de Volksbank, voert dit jaar de ranglijst aan van het Nederlandse Customer Experience Excellence onderzoek 2020. Aan dit onafhankelijke onderzoek van KPMG naar klantbeleving werkten ruim vijfduizend Nederlandse consumenten mee. ASN Bank staat dit jaar op nummer één en biedt daarmee de beste klantervaring volgens de Nederlandse consument.

Klantwaardering

Consumenten waarderen ‘de focus op duurzaam bankieren’ en ‘grote bereidwilligheid van medewerkers’ om klanten te helpen, aldus de onderzoekers van KPMG. Bovendien laat ASN Bank haar klanten (in)zien dat geld gelukkig kan maken door te investeren in een duurzame en rechtvaardige samenleving. Het onderzoek maakt ook duidelijk dat consumenten integriteit en geloofwaardigheid in deze crisisperiode erg belangrijk vinden. Ook op deze onderdelen scoorde ASN Bank bovengemiddeld.

Joyce van der Est, directielid ASN Bank, is trots op deze mooie klantwaardering. “ASN Bank zet zich al 60 jaar in om duurzame vooruitgang te stimuleren. Vanuit onze duidelijke missie laten we concreet zien hoe onze keuzes en activiteiten bijdragen aan een betere wereld. In deze onzekere tijd stellen klanten dat nóg meer op prijs. Daarnaast waarderen onze klanten het contact dat wij met ze hebben. Enerzijds via een betrokken en daadkrachtige klantenservice, anderzijds door regelmatig met klanten in gesprek te gaan over duurzaam bankieren.”

Over het Customer Experience Excellence onderzoek

Het Customer Experience Excellence onderzoek 2020 van KPMG werd dit jaar tijdens de eerste maanden van de corona-lockdown uitgevoerd. De onderzoekers vroegen Nederlandse consumenten naar hun persoonlijke ervaring met meer dan tweehonderd merken in tien verschillende sectoren. Ruim 5000 consumenten beoordeelden de deelnemende bedrijven op zes aspecten: personalisatie, snelheid & gemak, verwachtingen, integriteit, resolutie en empathie. Het effect van de pandemie is goed zichtbaar in de resultaten: in vergelijking met vorig jaar is integriteit belangrijker geworden.

Lees meer over het Customer Experience Excellence onderzoek 2020 van KPMG.


Delen op: