Vertraging op het verhogen van de daglimiet

Heb je de daglimiet van de app of browsercode verhoogd? Dan duurt het 4 uur voor je de extra bestedingsruimte kunt gebruiken. Zo geven we oplichters minder kans en kunnen we bankieren voor jou veilig houden.

Wil je dus een groot bedrag over kunnen maken? Regel de limietverhoging op tijd!

Waarom 4 uur vertraging?

De reden voor deze vertraging is fraude. Het lukt oplichters steeds vaker om via phishing & spoofing geld van onze klanten te stelen. Deze fraudeurs weten klanten ervan te overtuigen grote bedragen over te maken. Meestal vragen de fraudeurs dan eerst om de daglimiet te verhogen om deze (grote) bedragen over te kunnen boeken. Daarom hebben we die 4 uur vertraging ingebouwd: zodat er meer tijd is voor jou om te controleren of de informatie die je van de begunstigde of betreffende medewerker ontvangt wel juist is.

De vertraging geldt voor:

  • De verhoging van de daglimiet van de ASN-app en browsercode.
  • Het verhogen van de daglimiet boven de € 1.000.
  • Voor zowel een tijdelijke als permanente verhoging.

Goed om te weten: de uren tussen 20.00 uur en 05.00 uur tellen niet mee. Verhoog je je limiet om 21.00 uur, dan kun je je limiet de volgende dag om 9.00 uur gebruiken.

Snoozehaan met telefoon

We willen fraudeurs geen kans geven

Hoe werken fraudeurs precies? Iemand belt je met de boodschap dat hij of zij een ASN-medewerker is en dat je geld moet overmaken. Diegene vraagt je dan om eerst je limiet te verhogen. Voorheen kon dat dus meteen, en dan kregen de oplichters ook meteen de kans om jou te overtuigen om al dat geld over te maken.

Omdat we willen voorkomen dat je onbedoeld in dit soort trucs trapt, hebben we deze vertraging ingebouwd. En niet alleen wij, ook andere banken doen dit. Door deze vertraging van 4 uur staat jouw (spaar)geld dus al die tijd nog steeds veilig op je rekening en krijg jij de tijd om in alle rust de (onder vriendelijke of onvriendelijke dwang) gemaakte keuzes nog een keer te (her)overwegen.

Twijfel je?

Wij bellen je nooit met de vraag of je geld (met spoed) wilt overmaken of met de vraag je limiet te verhogen. Echt nooit. Dus ga er niet op in!

Lees je nu deze uitleg omdat jij net bent gebeld door een ASN-medewerker en vertrouw je het niet? Neem dan direct contact met ons op via 070 - 35 69 335. Of meld fraude online.

, waarmee kunnen we je helpen?