Veilig mobiel bankieren
App downloaden en gebruiken
Download de app alleen uit de officiële winkels. Als je mobiel gewoon uit de winkel komt en je alleen apps uit de officiële App Store of Google Play gebruikt, zit je eigenlijk altijd goed. Kijk op onze Mobiel bankieren pagina's voor meer informatie of gebruik de onderstaande download links:

- ASN Mobiel Bankieren - App Store (iOS)
- ASN Mobiel Bankieren - Google Play Store (Android)
- ASN Mobiel Betalen - Google Play Store (Android)
Wat kun je zelf doen?
ASN Bank beveiligt je gebruik van de app. Zorg ook zelf dat je veilig bankiert. Beveilig je telefoon met een pincode of vingerafdruk en update de app als je daar een melding van krijgt. Houd ook je inloggegevens geheim, net als je pincode.
Verdere tips voor veilig gebruik
Zo zorgt ASN Bank voor veilig bankieren
Mobiel kwijt of gestolen
Wil je de mobiel bankieren app niet langer gebruiken? Of is je mobiel of tablet kwijt of gestolen? Dan is het belangrijk dat je direct de app ASN Mobiel Bankieren deactiveert. Je kan de klantenservice bellen, maar je kan de app ook zelf deactiveren in ASN Online Bankieren.
Afmelden in ASN Online Bankieren
Afmelden via de ASN Klantenservice
Veilig inloggen en betalen
Mobiel bankieren is net zo veilig als ASN Online Bankieren. Je installeert de app op je eigen toestel en logt in met je eigen gekozen mobiele pincode, vingerafdruk of Face ID. Betalingen onderteken je (tot de pincodelimiet van max. € 25.000) met de mobiele pincode of vingerafdruk. Doe je een betaling boven de pincodelimiet? Dan verzend je de betaling altijd met de digipas. Je stelt dit bedrag in via het menu ‘Zelf regelen’ > 'Overboeken en inloggen'. De aanvraag onderteken je eenmalig met de digipas.
Gebruik van mobiele pincode
Gebruik van vingerafdruk
Gebruik van de ASN Digipas
Veilig betalen met QR-codes
Met een QR-code kun je makkelijk geld overboeken zonder vergissingen of tikfouten te maken. Helaas hebben ook oplichters de QR-code ontdekt. Trap niet in hun trucs.
Wat is een QR-code?
Hoe gebruiken oplichters QR-code?
5 manieren om fraude met QR-code te voorkomen
Extra beveiliging Android app
Er kunnen apps actief zijn op uw toestel die zorgen voor een veiligheidsconflict. Denk bijv. aan apps die de schermhelderheid regelen. Je krijgt in dat geval een veiligheidsmelding die aangeeft dat je ASN Mobiel Bankieren en ASN Betalen niet kunt gebruiken. Deze apps kunnen - in theorie - meekijken op het scherm. Dit noemen we "tapjacking". Hoewel er geen aanleiding is dat dergelijke apps misbruik maken van de informatie die zij kunnen aflezen zijn er wel malafide apps in omloop die op dezelfde wijze scherminformatie stelen. Deze malafide apps kunnen dus eenvoudig de ingevoerde gegevens stelen zonder dat je het door hebt. Vandaar dat wij deze beveiligingsmaatregel hebben ingesteld. Je kunt deze apps uitschakelen als je gebruik wilt maken van onze apps.
Goed om te weten
Let goed op bij een ander inlogscherm
Je gebruikt je mobiele pincode of vingerafdruk alleen om in te loggen en te betalen. Ziet het inlogscherm er opeens anders uit? Dan zou het een nepscherm kunnen zijn. Dat kan komen door schadelijke software (malware) die via een andere app op je mobiel of tablet terecht is gekomen. Een andere app die je hebt geïnstalleerd kan ervoor zorgen dat er een scherm over de mobiel bankieren app komt. Op dat scherm word je dan gevraagd om je inloggegevens in te vullen van. Doe dat nooit.
Twijfel je nadat je bent ingelogd? Bel de ASN Klantenservice via 070 - 35 69 335. Buiten kantooruren krijg je een bandje te horen. Luister naar de instructies op het bandje om door te worden verbonden met een security medewerker.