Extra beveiligingscode bij hogere bedragen, registraties of andere wijzigingen

Boek je een hoger bedrag over of wil je de limiet van je digipas verhogen? Dan kunnen we je een beveiligingscode sturen per sms of spraakbericht. Dit is een extra veiligheidsmaatregel om zeker te weten dat jij ons die opdracht geeft.

We vragen je tijdens sommige opdrachten dus om op twee manieren te bevestigen dat jij het bent die de opdracht wilt doen. Met je inlogmiddel én met een extra beveiligingscode. Je ziet dit uiteraard op het scherm als je de opdracht uitvoert. We sturen je dus alleen een code als je daar zelf om vraagt.

Waarom een extra beveiligingscode?

De reden voor deze extra beveiligingscode is het voorkomen van fraude. Het lukt oplichters steeds vaker om via phishing & spoofing geld van onze klanten te stelen. Deze fraudeurs weten klanten ervan te overtuigen grote bedragen over te maken.

Daarom sturen we je - bijvoorbeeld bij het overboeken van hogere bedragen of andere risicovolle opdrachten - een extra beveiligingscode per sms of spraakbericht (via de vaste telefoon). Met deze code kun je de opdracht bevestigen. Voordat we een code naar je sturen tonen we dit op het scherm. Je moet op een button klikken waarmee je bevestigt dat je de code ook wilt ontvangen. Zodra je de code hebt ontvangen kun je de opdracht bevestigen.

Controleer je contactgegevens

Goed om te weten: We (kunnen en) sturen de code alleen naar een telefoonnummer waarvan we zeker weten dat het van jou is. Daarmee voorkomen we dat je het geld kwijt bent omdat alleen jij de code zult ontvangen. Controleer daarom regelmatig op deze pagina binnen online bankieren of in de app of je contactgegevens up to date en bevestigd zijn. Als je gegevens nog niet bevestigd zijn, dan zie je naast je gegevens een geel label genaamd 'niet bevestigd.

Lees meer over het bevestigen van je contactgegevens


We willen fraudeurs geen kans geven

Hoe werken fraudeurs precies? Iemand belt je met de boodschap dat hij of zij een ASN medewerker is en dat je geld moet overmaken. Diegene vraagt je dan vaak ook om eerst je limiet te verhogen. Doe je dit via de app of browsercode, dan hebben we daarvoor ook een extra beveiliging ingebouwd. Maar ook als je al een hogere limiet hebt ingesteld, willen we je helpen voorkomen dat je onbedoeld slachtoffer wordt van fraude. Daarom hebben we voor het overboeken van hoge bedragen ook een extra beveiligingscode ingebouwd.

Twijfel je?

Geeft iemand anders je - bijvoorbeeld iemand die zich voordoet als een medewerker - een code aan je door? Trap er dan niet in en neem direct contact met ons op! Wij bellen je nooit met de vraag of je geld (met spoed) wilt overmaken of met de vraag je limiet te verhogen. Echt nooit. Dus ga er niet op in!

Lees je nu deze uitleg omdat jij net bent gebeld door een ASN medewerker en vertrouw je het niet? Neem dan direct contact met ons op via 070 - 35 69 335. Of meld fraude online.

, waarmee kunnen we je helpen?