Met de nieuwe ASN-app regel je altijd en overal je duurzame bankzaken. De ASN-app is te installeren op je iPhone, tablet en Android-toestel. Met de ASN-app (incl. QR-code scanner) regel je veilig je bankzaken op je mobiel of tablet. We vertellen je graag hoe dat werkt.
Download de app alleen uit de officiële winkels.
Als je mobiel gewoon uit de winkel komt en je alleen apps uit de officiële App Store of Google Play gebruikt, zit je eigenlijk altijd goed.
Goed om te weten: vanwege veiligheidsredenen kun je maximaal 4 mobiele apps en/of browsers registreren per rekeninghouder.
Eerste keer aanmelden in de nieuwe app
Om de nieuwe app te gebruiken moet je deze downloaden in de appstore. De huidige app updaten naar de nieuwe versie is niet mogelijk omdat de nieuwe app een andere techniek gebruikt. Na het installeren van de nieuwe app, doorloop je een aantal stappen. Je start met het kiezen van de wijze waarop je je wilt (of kunt) aanmelden. Dit is afhankelijk van jouw situatie. Kies hieronder de situatie die voor jou van toepassing is.
Ik heb een ASN betaalrekening
Ik heb een ASN betaalpas
ASN klanten met een betaalrekening kunnen zich aanmelden met hun eigen ASN Betaalpas. Indien je kiest voor deze optie heb je naast je eigen betaalpas een bevestigd telefoonnummer en e-mailadres* nodig. Tijdens het aanmelden ontvang je een SMS-bericht en een e-mail met bevestigingscodes die je moet invoeren. Deze worden vanwege veiligheid alleen gestuurd als je contactgegevens bevestigd zijn. Goed om te weten: heb je een gezamenlijke rekening geopend met één betaalpas? Dan is het voor de mederekeninghouder niet mogelijk om zich aan te melden met de betaalpas van de rekeninghouder. De mederekeninghouder kan zich alleen registreren in de app met “niet met bovenstaande opties” (NAWG). De rekeninghouder ontvangt wel een betaalpas waar beide namen op staan. Wie de pashouder is, is te herkennen door de tenaamstelling op de betaalpas. De naam van de rekeninghouder is de eerste naam op de pas en de naam van de mederekeninghouder de tweede
Ik heb een ASN Digipas
ASN klanten die van ons in het verleden een digipas hebben ontvangen kunnen zich daarmee aanmelden in de app. Goed om te weten: de digipas werd voorheen aan klanten met een betaalrekening aangeboden maar nu niet meer.
Ik heb geen ASN Betaalpas en geen ASN Digipas
ASN klanten met een betaalrekening - zonder betaalpas - kunnen zich aanmelden via NAWG (Naam Adres Woonplaats Gegevens). In het aanmeldscherm kies uw situatie heet deze optie “niet met bovenstaande opties” . Indien je kiest voor deze optie heb je een bevestigd telefoonnummer en e-mailadres* nodig. Tijdens het aanmelden ontvang je een SMS-bericht en een e-mail met bevestigingscodes en een code per post thuisgestuurd die je moet invoeren.
Ik heb geen ASN betaalrekening
Aanmelden met Toegangsnaam en Wachtwoord
ASN klanten zonder een betaalrekening kunnen zich in de app aanmelden met een Toegangsnaam en Wachtwoord. Zij kunnen alleen geld overboeken tussen eigen ASN-rekeningen en naar de vaste tegenrekening (bij een andere bank).
Ik ben gemachtigde of wettelijk vertegenwoordiger
Ik heb een ASN Digipas
Heb je in het verleden een digipas ontvangen? Dan kun je je daarmee aanmelden in de app. Goed om te weten: de digipas werd voorheen aan klanten met een betaalrekening aangeboden maar nu niet meer.
Ik heb geen ASN Digipas
Als je geen ASN Digipas hebt, kun je je aanmelden via NAWG (Naam Adres Woonplaats Gegevens). In het aanmeldscherm kies uw situatie heet deze optie “niet met bovenstaande opties” . Indien je kiest voor deze optie heb je een bevestigd telefoonnummer en e-mailadres* nodig. Tijdens het aanmelden ontvang je een SMS-bericht en een e-mail met bevestigingscodes en een code per post thuisgestuurd die je moet invoeren.
Goed om te weten: als je een nieuw toestel hebt, moet je de app opnieuw installeren en de registratie doorlopen.
Bankieren met de app voor kinderen en ouders
Na het openen van een rekening kan je kind online bankieren bij ASN Bank via telefoon en computer. Je kind leert daarmee op een veilige manier omgaan met geld. Een ouder / verzorger kan ook inloggen en meekijken. Hoe het aanmelden van de app werkt voor jou en je kind lees je op onze informatiepagina.
Lees dan eerst deze informatiepagina. Als je geen bevestigde contactgegevens hebt ontvang je beveilingscodes (per post) die je tijdens het aanmelden moet invullen. Je kunt je voorstellen dat het aanmelden daardoor wat langer kan gaan duren. Vandaar dat we iedereen aanraden eerst de contactgevens te bevestigen.
Inloggen in de app met pincode, vingerafdruk of Face ID
Tijdens het aanmelden in de ASN-app, doorloop je enkele stappen. Je start met het kiezen van een 5-cijferige mobiele pincode. Indien gewenst stel je je vingerafdruk en/of gezichtsherkenning in. Met de pincode, vingerafdruk of Face ID kan je voortaan de app gebruiken.
Goed om te weten: vanwege veiligheid kun je maximaal 4 mobiele apps en/of browsers registreren.
Vingerafdruk of gezichtsherkenning gebruiken
Gebruik de vingerafdruk mogelijkheid alleen als je jouw mobiel of tablet niet deelt met anderen. Want met alle ingestelde vingerafdrukken, kan er ook ingelogd worden in de ASN-app. Als je toestel inloggen en ondertekenen via gezichtsherkenning ondersteunt, kun je op dat toestel niet inloggen en ondertekenen met je vingerafdruk.
Veilig betalen met mobiele pincode, vingerafdruk of digipas tot de pincodelimiet
Je kiest zelf tot welk bedrag je per dag kunt overboeken met je mobiele pincode op je telefoon(s). Dat kan tot de maximale limiet: € 25.000. De gekozen daglimiet geldt voor alle apparaten en omgevingen waarin je overboekingen en betalingen verzend. Dus voor zowel online als mobiel bankieren.
Veilig betalen tot de pincodelimiet
Je kiest zelf tot welk bedrag je per dag kunt overboeken met je mobiele pincode op je telefoon(s). De standaard daglimiet is € 1.000, deze kun je verlagen of verhogen. Verhogen kan tot de maximale limiet van € 25.000. De gekozen limiet geldt dan voor alle apps die je gebruikt. Bedragen boven deze limiet onderteken je met een digipas of beveilingscode die je van ons ontvangt.