Aan de slag met de ASN-app
De ASN-app installeren
Na het downloaden van de app, doorloop je een aantal stappen. In het scherm ‘Kies uw situatie’ selecteer je de wijze van aanmelden. Dit is afhankelijk van jouw situatie. Weet je niet welke aanmeldmethode op jou van toepassing is? Doorloop dan onderstaande keuzehulp.
De app is beschikbaar vanaf iOS 14 en Android 8 . Zorg ervoor dat de software up-to-date is en je altijd de laatste versie gebruikt.

*Twijfel je of je e-mailadres en telefoonnummer zijn bevestigd?

Inloggen in de app en daglimiet wijzigen
Tijdens het aanmelden in de ASN-app start je met het invoeren van je naam en kies je een 5-cijferige mobiele pincode. Indien gewenst stel je je vingerafdruk en/of gezichtsherkenning in om hiermee in het vervolg in te loggen en opdrachten te bevestigen. Gebruik de vingerafdruk en gezichtsherkenning mogelijkheid alleen als je jouw telefoon of tablet niet deelt met anderen.
Bij het eerste gebruik van de app staat het bedrag dat je per dag kunt overboeken met je mobiele pincode standaard ingesteld op €1.000. Via het menu Zelf regelen > Veiligheid en toegang > Inlogmiddelen en limieten > Limiet wijzigen kun je de pincodelimiet wijzigen. Bedragen boven deze limiet onderteken je met je digipas of beveiligingscode die je van ons ontvangt.
Bankieren met de app voor kinderen en ouders
Na het openen van een rekening kan je kind online bankieren bij ASN Bank via telefoon en computer. Je kind leert daarmee op een veilige manier omgaan met geld. Een ouder/verzorger kan ook inloggen en meekijken. Hoe het aanmelden van de app werkt voor jou en je kind lees je op onze informatiepagina.