Den Haag • 05 september 2016

Onlangs is de ASN Bank Wereldprijs van start gegaan. De publiciteitscampagne rond de prijs krijgt dit jaar een bijzondere nadruk. Onder de slogan “Samen rijk aan slimme ideeën” laat de community Voordewereldvanmorgen.nl (VDWVM) zien dat er in de duurzaamheidswereld plek is voor iedereen, van wat voor achtergrond ook.

Meer diversiteit in de duurzaamheidswereld

De campagne “Samen rijk aan slimme ideeën” introduceert vijf inspirerende, succesvolle ondernemers met diverse etnische achtergronden, die passen bij VDWVM. “Deelnemers aan de ASN Bank Wereldprijs zouden een afspiegeling moeten zijn van onze samenleving,” aldus communitymanager Milou Posthumus van VDWVM. “Dat is nu niet het geval en dat willen we veranderen. Met ‘Samen rijk aan slimme ideeën’ zetten we de eerste stap.”

VDWVM wil iedereen aanspreken

De vijf jonge ondernemers vertellen ieder in een filmpje over hun onderneming, hun inspiratie en hun idealen. Zij vertegenwoordigen de waaier aan nationaliteiten die Nederland rijk is. Zoals Lynn Zebeda, die met haar bedrijf Dr. Monk onder meer onderzoek doet naar moderne slavernij in de cacao-industrie in West-Afrika. En Richard Severin van RecyQ. Hij zegt: “Ik ben er trots op dat we in Gein van 8 naar 80 procent textielrecycling zijn gegaan.”

Laat u inspireren door deze vijf jonge ondernemers.

Delen op: