Wil je als eerste de compleet nieuwe app uitproberen? Meld je dan nu aan voor de bèta app en geef je feedback. Een bèta app betekent dat de app nog in ontwikkeling is. Je kunt de bèta app en huidige ASN Mobiel Bankieren app naast elkaar gebruiken.
De app heeft een nieuw uiterlijk en is gebouwd volgens de laatste technieken. Het gebruik is simpeler gemaakt zodat je bijvoorbeeld makkelijker en sneller kunt overboeken of een betaalverzoek kunt sturen. Probeer je de app ook uit de komende maanden? Met jouw tips kunnen we samen de nieuwe app blijven verbeteren.
Wanneer kun je de nieuwe app uitproberen?
Je kunt de bèta app gebruiken als je een particuliere rekening, hypotheek of verzekering hebt. Heb je een iPhone of iPad? Wees er dan snel bij, de plekken voor de bèta app zijn beperkt.
Welke functies heeft de nieuwe app?
Bijna alle functies van de huidige app vind je al in de nieuwe app: Zoals je rekeningen bekijken, overboeken, betalen met iDEAL, spaarpotten gebruiken, een betaalverzoek sturen en Apple Pay gebruiken. Nieuw in de bèta app is een donker thema, ook wel ‘dark mode’ genoemd. De batterij van je toestel gaat er langer door mee en het is minder vermoeiend voor je ogen.
Waar wordt nog aan gewerkt?
Omdat de bèta app nog in ontwikkeling is, is er ook een aantal functies dat nog ontbreekt. 'Inzicht in uw geld' (Kasboek) en Mobiel Betalen voor Android worden begin 2023 verwacht. Je ontvangt bericht in de app zodra deze functies zijn toegevoegd.
Aanmelden met iPhone of iPad
Om de beta app te gebruiken heb je eerst de app ‘Testflight - Apple’ nodig. Deze download je in de app store op je iPhone.
Geef je tips door via ‘Stuur bètafeedback’ in de TestFlight app.
Let op, de TestFlight app heb je nodig om updates te ontvangen gedurende de bèta periode. Verwijder deze daarom niet van je telefoon.
Aanmelden met Android
Met de button hieronder kun je je aanmelden voor de ASN Bank bèta app.
Log in met je Google account als je nog niet ingelogd bent.
Kies voor ‘Tester worden’.
Download de bèta app in de Play Store. Het kan even duren voordat je de app kunt downloaden.
Geef je tips door via de optie ‘Feedback geven’ in de Play Store.
Maximaal 4 inlogmiddelen aanmelden
Let op: voor de veiligheid kunt u maximaal 4 inlogmiddelen aanmelden. Met inlogmiddelen bedoelen we uw browsercode en uw mobiel bankieren app. Heeft u de ASN Mobiel Bankieren app bijvoorbeeld op uw telefoon en tablet staan? Dan zijn dat 2 aanmeldingen. In de huidige app ziet u bij ‘Zelf regelen’ > ‘Inloggen en limieten’ > ‘Inlogmiddelen’ hoeveel inlogmiddelen u heeft aangemeld. Daar kunt u ze ook verwijderen. In de nieuwe app gaat u naar ‘Zelf regelen’ > ‘Veiligheid en toegang’ > ‘Inlogmiddelen en limieten’.
Vragen over de nieuwe app
Wat is een bèta app?
Onze bèta app is een opvolger van de huidige ASN Mobiel Bankieren app die je kunt uitproberen en testen. Nog voordat deze app voor alle klanten beschikbaar is. De app is nog in ontwikkeling dus het kan zo zijn dat bepaalde functies nog niet helemaal goed werken.
Is de bèta app veilig om te gebruiken?
De bèta app is net zo veilig als de huidige mobiel bankieren app.
Met hoeveel inlogmiddelen kan ik me aanmelden?
Voor de veiligheid kun je maximaal 4 inlogmiddelen aanmelden. Met inlogmiddelen bedoelen we je digipas, browsercode, maar ook je mobiel bankieren app. Heb je de ASN Mobiel Bankieren app bijvoorbeeld op je telefoon en tablet staan? Dan zijn dat 2 aanmeldingen. In de huidige app zie je bij ‘Zelf regelen’ > ‘Inloggen en limieten’ > ‘Inlogmiddelen’ hoeveel inlogmiddelen je hebt aangemeld. Daar kun je ze ook verwijderen. In de nieuwe app ga je naar ‘Zelf regelen’ > ‘Veiligheid en toegang’ > ‘Inlogmiddelen en limieten’.
Aanmelden in de nieuwe app lukt niet. Wat kan ik doen?
Volg dezelfde stappen als in de huidige app om je aan te melden. Lukt dit niet? Neem dan contact met ons op. Je kunt altijd de huidige ASN Mobiel Bankieren app gebruiken.
Hoe geef ik tips en feedback door met Android?
Je tips en feedback geef je door via de optie ‘Feedback geven’ in de Play Store. Deze feedback kunnen alleen wij zien. Deel geen persoonsgegevens of bankgegevens. Je feedback wordt altijd gelezen. Je ontvangt geen persoonlijk bericht terug.
Hoe geef ik tips en feedback door met iPhone en iPad?
Je tips en feedback geef je door via ‘Stuur bètafeedback’ in de TestFlight app. Je kunt ook een schermafbeelding toevoegen. Streep je persoonsgegevens en bankgegevens door als je een schermafbeelding toevoegt. Dat doe je eenvoudig in je fotorol als je kiest voor ‘Wijzig’ en ‘Meer opties’ rechtsboven. Je feedback wordt altijd gelezen. Je ontvangt geen persoonlijk bericht terug.
Kan ik de huidige app en bèta app naast elkaar gebruiken?
Ja, je kunt beide apps op je toestel gebruiken.
Hoe weet ik welke app ik gebruik?
Met een iPhone of iPad vind je de bèta app altijd in de TestFlight app. Verder zie je een extra app op je toestel met ‘bèta’op het app icoon. Je herkent het ook aan het nieuwe uiterlijk in de app.
Ik kan 'Financieel Inzicht' niet vinden.
'Financieel inzicht’ vind je nu nog niet in de app. De komende tijd werken we nog aan deze functie. Je krijgt een seintje als we dit in de nieuwe app hebben toegevoegd.
Moet ik Apple Pay opnieuw activeren in de bèta app?
Nee, je hoeft Apple Pay niet opnieuw te activeren. Na het aanmelden in de bèta app kun je Apple Pay meteen gebruiken.
Ik heb een zakelijke rekening. Kan ik de nieuwe app gebruiken?
Als je een zakelijke klant bent, kun je de nieuwe app nog niet gebruiken.
Hoe lang kan ik de bèta app gebruiken?
De komende maanden kun je de nieuwe app uitproberen. Zo kunnen we genoeg tips en feedback verzamelen en aan de slag gaan met verbetertips. Uiteindelijk zal deze nieuwe app de huidige ASN Mobiel Bankieren app vervangen.
Hoe kan ik zelf stoppen met het testen van de bèta app?
Je kunt op elk moment stoppen met testen. Dat doe je zo:
Afmelden voor de bèta app Met je iPhone of iPad doe je dat via de knop ‘Stop test’ in de TestFlight app’. Met Android druk je in de Play Store op de knop ‘Verlaten’.
Registratie app verwijderen: De registratie in de nieuwe app kun je verwijderen door uit te loggen en rechtsboven op het poppetje te tikken. Met de prullenbak achter de gebruikersnaam kun je de registratie verwijderen.
Verwijderen op je toestel: Je kunt de nieuwe app verwijderen van je toestel.
Je registratie kun je altijd achteraf nog verwijderen. In de huidige app kan dat via ‘Zelf regelen’ > ‘Inloggen en limieten’ > ‘Inlogmiddelen’. In ASN Online Bankieren kan dat via 'Zelf regelen' > 'Veiligheid en Toegang' > 'Inlogmiddelen'.