Tip 1: Neem een extra betaalmiddel mee
Het klinkt logisch, maar denk ook na over een extra betaalmiddel: een ASN Creditcard of betalen met je mobiele telefoon. Heb je een iPhone? Koppel deze dan met Apple Pay aan je betaalpas. Heb je een Android-telefoon? Gebruik dan ASN Mobiel Betalen.
Tip 2: Stel je betaalpas in voor gebruik buiten Europa
Ga je een verre reis maken buiten Europa? Schakel het gebruik van je ASN Betaalpas buiten Europa dan in. Die staat namelijk standaard op 'uit'. Je regelt het makkelijk zelf in de app of door in te loggen op onze website. Let op: Apple Pay werkt in combinatie met je ASN Betaalpas niet buiten Europa.
Tip 3: Gebruik onze apps
Je bent dan wel op vakantie, maar soms wil je toch even je saldo bekijken of een bedrag overboeken. Dat kan makkelijk en veilig met de app ASN Mobiel Bankieren. Geld overboeken gaat simpel met je mobiele pincode of je vingerafdruk. Heb je een Android-telefoon en wil je met je telefoon kunnen betalen? Dan is onze app ASN Mobiel Betalen interessant.
Gebruik beveiligde WiFi
Gebruik liever geen ‘open’ draadloos netwerk (WiFi), bijvoorbeeld in een café of winkel. Mogelijk is de WiFi hier niet goed beveiligd. Maak alleen verbinding met (draadloze) netwerken die met een wachtwoord zijn beveiligd. Meer over veilig mobiel bankieren.
Tip 4: Check de kosten van betalen en geld opnemen in jouw vakantieland
De kosten voor betalen en geld opnemen zijn niet overal ter wereld gelijk. Betalen met je ASN Wereldpas is in landen binnen de EER gratis, maar soms brengt de bank in landen buiten de EER kosten in rekening als je geld opneemt. Dit zie je dan in het scherm van de geldautomaat. In de rest van de wereld kost geld opnemen € 4 per transactie. Betalen met je ASN Wereldpas in landen buiten de EER kost € 0,30. Als je binnen een EER land een andere muntsoort dan die van het betreffende land opneemt, betaal je € 4,- per keer.
Lees meer over betalen in het buitenland en hoeveel u kunt opnemen en wat de kosten zijn.
Tip 5: Noteer de nummers voor verlies of diefstal van je pas
ASN Wereldpas
Als je je ASN Wereldpas pas kwijt bent, neem je direct contact op met de ASN Klantenservice. Dat kan 24 uur per dag, 7 dagen per week. Het is niet mogelijk een ASN Wereldpas die je als gestolen of vermist hebt opgegeven, te deblokkeren.
Vanuit Nederland bel je naar: 070 – 35 69 335
Vanuit het buitenland naar: +31 (0)70 35 69 335
ASN Creditcard
Is je ASN Creditcard kwijt of gestolen? Bel dan direct International Card Services (ICS). Je card wordt dan onmiddellijk geblokkeerd. ICS is ook 24 uur per dag te bereiken:
Vanuit Nederland: 020 – 660 06 11
Vanuit het buitenland: +31 (0)20 660 06 11
Wat wordt jouw droombestemming?
Heb je je reisdoel nog niet scherp en twijfel je ook over hoé je gaat reizen? Onze vriendinnen van Voor de Wereld van Morgen hebben heel veel artikelen over duurzaam reizen. Misschien haal je daar inspiratie uit!