Contactgegevens beheren

Kloppen je contactgegevens nog? In de de App ASN Mobiel Bankieren en binnen ASN Online Bankieren is het mogelijk om je contactgegevens te beheren.

Bevestigen van telefoonnummer en e-mailadres

Op deze pagina binnen online bankieren en de app tonen we je e-mailadres en telefoonnummer zoals deze in onze administratie zijn opgeslagen. Het is mogelijk dat je een melding ziet waarin wordt gevraagd deze gegevens te bevestigen. Dit doen we zodat we zeker weten dat deze (nog) correct en van jou zijn.

Je bevestigt (valideert) je gegevens door op de button 'Bevestig telefoonnummer' en/of 'Bevestig e-mailadres' te klikken. Je ontvangt van ons een beveiligingscode per sms of spraakbericht (validatie van je telefoonnummer) en/of e-mail (validatie van het e-mailadres) waarmee je de gegevens bevestigt.

Telefoonnummer en e-mailadres toevoegen of aanpassen

Je kunt uiteraard ook je bestaande telefoonnummer of e-mailadres aanpassen. Of je geeft een nieuwe door. Dit doe je door op de button 'Telefoonnummer wijzigen' en/of 'E-mailadres wijzigen' te klikken. Je bevestigt de (aangepaste) gegevens vervolgens met een beveiligingscode die je van ons ontvangt per sms en/of e-mail.

Beveiligingscodes ontvangen

De beveilingscodes die wij sturen om o.a. je gegevens te bevestigen per sms, spraakbericht en e-mail zijn gratis. Heb je geen mobiel telefoonnummer ingevoerd, maar het nummer van je vaste huistelefoon? Dan ontvang je van ons een spraakbericht van een computerstem die de beveilingscode voorleest.
De beveiligingscode die we per e-mail sturen is een uur geldig. De code die je per sms en spraakbericht ontvangt is slechts 10 minuten geldig. We raden je aan na het sturen van de code direct je e-mail, sms of spraakbericht te controleren.

Als je meer dan één code ontvangt, voer dan de laatst ontvangen code in. Wij sturen de beveiligingscodes zodat we zeker weten dat het telefoonnummer en e-mailadres die worden opgeslagen van jou zijn. Zo maken we het online en mobiel bankieren weer een stuk veiliger.

De beveilingscode is een extra veiligheidsmaatregel die we gebruiken om zeker te weten dat jij het bent die ons een opdracht geeft. We vragen je bij steeds meer processen om op twee manieren te bevestigen dat jij het bent die de opdracht wilt doen. Met inlogmiddel én met een code. Maar we kunnen deze codes dus alleen sturen als je contactgegevens zijn bevestigd.

Lees meer over beveilingscodes die we sturen

Vragen over dit proces?

Bel dan naar de ASN Klantenservice. Wij zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 18.00 op +31 70 - 35 69 335. Je kunt ons ook een e-mail sturen via het contactformulier of informatie@asnbank.nl

, waarmee kunnen we je helpen?