Zo houden we bankieren veilig

Bij ASN Bank kun je jouw bankzaken veilig online regelen.

Beveiligde verbinding

We bieden je een veilige verbinding als je online of mobiel bankiert. Gegevens die je verstuurt worden versleuteld verzonden zodat anderen niet kunnen meekijken. Je kunt zelf controleren of je een beveiligde verbinding hebt.
Zo controleer je de verbinding

Beveiligd inloggen en betalingen verzenden

Je kunt ASN Online Bankieren met je toegangsnaam/wachtwoord of ASN Digipas:

  • Als particuliere klant log je in ASN Online Bankieren met je toegangsnaam/wachtwoord. Met je toegangsnaam/wachtwoord kan alleen geld worden overgeboekt naar vaste tegenrekeningen die je zelf hebt opgegeven en tussen ASN-rekeningen die op jouw naam zijn gesteld. Naar externe rekeningen kan alleen geld worden overgeboekt vanaf een ASN-betaalrekening met een ASN Digipas.
  • Ben je klant met een rekening ASN Betalen Zelfstandigen dan log je in ASN Online Bankieren en betaal met je ook met ASN Digipas in de zakelijke online bankieren omgeving.

Op de App ASN Mobiel Bankieren log je in en betaal je met je mobiele pincode of vingerafdruk wanneer je dat hebt ingesteld. Bij het overboeken van bedragen naar anderen groter dan € 1.000 wordt altijd om de ASN Digipas gevraagd.

Houd codes geheim
Geef passen niet uit handen

Blokkeren van toegang bij foutieve pogingen

Je kunt je wachtwoord twee keer fout invoeren. Bij de derde foute poging wordt de ingevoerde toegangsnaam voor gebruik geblokkeerd. De volgende dag kun je opnieuw proberen in te loggen. De toegangsnaam wordt definitief geblokkeerd na 10 keer (achtereenvolgend) foutief inloggen.

De pincode van de ASN Digipas kun je vier keer fout invoeren. Bij vijf keer foute pincode wordt je ASN Digipas geblokkeerd. ASN Bank kan de ASN Digipas ook blokkeren bij het vermoeden van niet-toegestaan of frauduleus gebruik. Aan het gebruik van de ASN Digipas zijn limieten verbonden waarmee voorkomen wordt dat (te) hoge bedragen kunnen worden overgeboekt.

Je kunt je mobiele pincode twee keer fout invoeren in de App ASN Mobiel Bankieren. Bij de derde foute poging wordt de app voor gebruik geblokkeerd. De volgende dag kun je opnieuw proberen in te loggen. De app wordt gedeactiveerd na 10 keer (achtereenvolgend) foutief inloggen.

Automatisch uitloggen

Ben je ingelogd met ASN Online Bankieren of de App ASN Mobiel Bankieren, maar ben je niet meer actief aan het bankieren? Log dan altijd direct uit. Doe je dat niet? Dan loggen we je na tien minuten automatisch uit. In de App ASN Mobiel Bankieren doen we dit na één minuut. Zo kunnen anderen geen misbruik maken van je rekeningen.

Systemen testen

We werken elke dag hard aan het verbeteren van onze systemen en processen. We volgen de laatste veiligheidsontwikkelingen en laten onze systemen regelmatig testen door professionele hackers. Toch kunnen kwetsbaarheden ook in onze systemen voorkomen. Ontdek je een zwakke plek in onze systemen? Dan werken we graag samen aan een oplossing.
Meld een kwetsbaarheid

Kennis en ervaring

Om fraude tegen te gaan wisselen we onder andere kennis uit met andere banken, de Nederlandse Vereniging van Banken (NVB), de Commissie Criminaliteitsbeheersing (CCB), de Betaalvereniging Nederland en de Nationale Politie. Daarnaast werken we onder meer samen met het ministerie van Justitie, het ministerie van Economische Zaken en het Nationaal Cyber Security Centrum (NCSC). We werken ook samen met internetaanbieders om nepwebsites uit de lucht te halen waar in phishing e-mails naar wordt verwezen.

, waarmee kunnen we je helpen?