Inlogmiddelen en ondertekenen

Het is wel zo’n veilig idee: alleen jij hebt online toegang tot je (bank)gegevens. Welk inlogmiddel je gebruikt om in te loggen, een opdracht te ondertekenen of de app mee registreert, is afhankelijk van welke rekening(en) je bij ASN Bank hebt.


Verschillende soorten inlogmiddelen

Welk inlogmiddel je gebruikt is afhankelijk van de soort rekening die je opent bij ASN Bank en welke rol je op een rekening hebt. Daarin maken we een onderscheid in klanten met een betaalrekening en klanten met een spaar- en/of beleggingsrekening. Heb je beide soorten rekeningen? Dan gebruik je altijd het inlogmiddel van een betaalklant.


Toegangsnaam en Wachtwoord

Met een Toegangsnaam en Wachtwoord heb je online toegang tot je rekeningen en kun je de App Mobiel Bankieren registreren. De rekeninghouder van een ASN Juniorrekening ontvangt van ons ook een Toegangsnaam en Wachtwoord. Als je al in het bezit bent van een ASN Digipas, ontvang je geen Toegangsnaam en Wachtwoord.
Toegangsnaam en/of Wachtwoord vergeten

ASN Digipas

Met de digipas kun je inloggen in ASN Online Bankieren en de App ASN Mobiel Bankieren registreren. Als je daarna een spaar- en/of beleggingsrekening opent heb je met dezelfde digipas toegang tot al je rekeningen.

Digipas kapot, code vergeten of zie je een rare foutmelding?
Is je digipas kapot of is de batterij bijna leeg? Dan kun je een nieuwe ASN Digipas (her)aanvragen. Maar mogelijk is er iets anders aan de hand, wat je op een andere manier zelf direct kunt verhelpen. Bekijk onze tips op:
ASN Digipas problemen oplossen of nieuwe aanvragen


QR-code

Naast inloggen met Toegangsnaam en Wachtwoord of digipas, kun je ook inloggen en ondertekenen met een QR-code. Daarvoor heb je wel een registratie nodig in de App ASN Mobiel Bankieren op een telefoon of tablet. Heb je zowel een particuliere als zakelijke ASN-betaalrekening? Dan gebruik je de QR-code scanner die je vindt op de inlogpagina van je zakelijke of particuliere App. Meer over inloggen en ondertekenen met QR-code
Meer over het registeren van de app

Mobiele pincode, vingerafdruk en gezichtsherkenning

Als je de App ASN Mobiel Bankieren installeert en registreert, doorloop je enkele stappen. Je start met het kiezen van een 5-cijferige mobiele pincode. Indien gewenst en afhankelijk van je toestel stel je vervolgens je vingerafdruk of gezichtsherkenning in. Met deze pincode, vingerafdruk of gezichtsherkenning kan je voortaan inloggen en/of ondertekenen. Zo kan niemand anders overboekingen doen met de app op jouw telefoon of tablet.

Inzicht in je inlogmiddelen

Binnen ASN Online Bankieren en de App ASN Mobiel Bankieren vind je een overzicht van alle inlog- en ondertekenmiddelen die geregistreerd staan op jouw naam. We raden je aan geregistreerde inlogmiddelen op jouw naam die niet meer gebruikt te verwijderen. Je beheert ze via:

  • ASN Online Bankieren via ‘Instellingen’ > ‘Persoonlijke gegevens’ > ‘Inlogmiddelen beheren’.

  • ASN Mobiel Bankieren via ‘Instellingen’ > ‘Inloggen en limieten’ > ‘Inlogmiddelen’.

Hoeveel kan ik per dag overboeken?

Wil je weten hoeveel je dagelijks maximaal kunt overboeken? En wat het verschil is tussen een overboeking die je ondertekent met een QR-code, mobiele pincode of een digipas? Of tot welk bedrag je dagelijks maximaal kan overboeken? Op deze pagina lees je meer over de limieten die gelden bij overboeken.

Problemen bij ondertekenen en/of inloggen

Er kunnen verschillende redenen zijn waarom er problemen optreden bij ondertekenen en/of inloggen binnen online en mobiel bankieren. Via onderstaande link lees je de meest voorkomende problemen die kunnen optreden tijdens het inloggen of ondertekenen.
Meer over problemen bij ondertekenen en/of inloggen

, waarmee kunnen we je helpen?