Inlogmiddelen en ondertekenen

Het is wel zo’n veilig idee: alleen jij hebt online toegang tot je (bank)gegevens. Als spaar- of beleggingsklant ontvang je van ons een Toegangsnaam en een Wachtwoord om in te loggen in online en mobiel bankieren. Als je een betaalrekening opent ontvang je een ASN Digipas om in te loggen en te ondertekenen. Heb je zowel een spaar- als een betaalrekening? Dan gebruik je een digipas of QR-code.


Waarom wijzigt de wijze van inloggen en ondertekenen?


Om aan de PSD2 wetgeving te kunnen voldoen mogen klanten met een ASN-betaalrekening vanaf 31 maart 2020 niet meer inloggen en ondertekenen in ASN Online Bankieren met een Toegangsnaam en Wachtwoord.

Lees meer hierover op deze informatiepagina.

Toegangsnaam en Wachtwoord

Als je een ASN spaar- of beleggingsrekening opent, ontvang je van ons een Toegangsnaam en Wachtwoord*. Daarmee heb je online toegang tot je rekeningen en kun je de App Mobiel Bankieren registreren. Een minderjarige rekeninghouder die een betaalrekening opent ontvangt ook een Toegangsnaam en Wachtwoord.
Toegangsnaam en/of Wachtwoord vergeten

* Als je al in het bezit bent van een ASN Digipas met toegang tot online bankieren, ontvang je geen Toegangsnaam en Wachtwoord.

ASN Digipas

Als je een ASN-betaalrekening opent, ontvang je van ons een digipas. Met de digipas kun je inloggen in ASN Online Bankieren en de App ASN Mobiel Bankieren registreren. Als je daarna een spaar- en/of beleggingsrekening opent heb je met dezelfde digipas toegang tot al je rekeningen.

Digipas kapot, code vergeten of zie je een rare foutmelding?
Is je digipas kapot of is de batterij bijna leeg? Dan kun je een nieuwe ASN Digipas (her)aanvragen. Maar mogelijk is er iets anders aan de hand, wat je op een andere manier zelf direct kunt verhelpen. Bekijk onze tips op:
ASN Digipas problemen oplossen of nieuwe aanvragen


QR-code

Naast inloggen met Toegangsnaam en Wachtwoord en/of digipas, kun je ook inloggen en ondertekenen met een QR-code. Daarvoor heb je wel een registratie nodig in de App ASN Mobiel Bankieren op een telefoon of tablet. Heb je zowel een particuliere als zakelijke ASN-betaalrekening? Dan gebruik je de QR-code scanner die je vindt op de inlogpagina van je zakelijke of particuliere App. Meer over inloggen en ondertekenen met QR-code


Mobiele pincode, vingerafdruk en gezichtsherkenning

Als je de App ASN Mobiel Bankieren installeert en registreert, doorloop je enkele stappen. Je start met het kiezen van een 5-cijferige mobiele pincode. Indien gewenst en afhankelijk van je toestel stel je vervolgens je vingerafdruk of gezichtsherkenning in. Met deze pincode, vingerafdruk of gezichtsherkenning kan je voortaan inloggen en/of ondertekenen. Zo kan niemand anders overboekingen doen met de app op jouw telefoon of tablet.


Problemen bij ondertekenen en/of inloggen

Er kunnen verschillende redenen zijn waarom er problemen optreden bij ondertekenen en/of inloggen binnen online en mobiel bankieren. Via onderstaande link lees je de meest voorkomende problemen die kunnen optreden tijdens het inloggen of ondertekenen.
Meer over problemen bij ondertekenen en/of inloggen


, waarmee kunnen we je helpen?