Inlogmiddelen en ondertekenen

Het is wel zo’n veilig idee: alleen jij hebt online toegang tot je (bank)gegevens. Welk inlogmiddel je gebruikt om in te loggen, een opdracht te ondertekenen of de app mee registreert, is afhankelijk van welke rekening(en) je bij ASN Bank hebt.


Verschillende soorten inlogmiddelen


Welk inlogmiddel je gebruikt is afhankelijk van de soort rekening die je opent en welke rol je op een rekening hebt. Daarin maken we een onderscheid in klanten met een betaalrekening en klanten met een spaar- en/of beleggingsrekening. Heb je beide? Dan gebruik je altijd het inlogmiddel van een betaalklant.


Toegangsnaam en Wachtwoord

Met een Toegangsnaam en Wachtwoord heb je als spaar- en beleggingsklant online toegang tot je rekeningen en kun je de app registreren. De rekeninghouder van een ASN Juniorrekening ontvangt van ons ook een Toegangsnaam en Wachtwoord. Open je ook een betaalrekening? Dan komen je Toegangsnaam en Wachtwoord te vervallen.

Toegangsnaam en/of Wachtwoord vergeten

Browsercode

Met een zelfgekozen browsercode kun je als betaalklant inloggen en ondertekenen in ASN Online Bankieren. Deze mogelijkheid is extra handig als je geen mobiele telefoon hebt of geen gebruik wilt maken van de app. De persoonlijke code gebruik je alleen op het apparaat en met de browser waarmee je de browsercode aanmeldt. Om de veiligheid te garanderen bevestig je de nieuwe browsercode met een van je andere inlogmiddelen, je betaalpas of via NAWG.

Meer over inloggen met browsercode op onze informatiepagina


QR-code

Als je de App ASN Mobiel Bankieren op een telefoon of tablet gebruikt kun je ook inloggen en ondertekenen met een QR-code. Heb je zowel een particuliere als zakelijke ASN-betaalrekening? Dan gebruik je de QR-code scanner die je vindt op de inlogpagina van je zakelijke of particuliere App.

Meer over inloggen en ondertekenen met QR-code
Meer over het registeren van de app


ASN Digipas

Ook met de digipas kun je inloggen in ASN Online Bankieren en de App ASN Mobiel Bankieren registreren. Is je digipas kapot of is de batterij bijna leeg? Dan kun je een nieuwe ASN Digipas (her)aanvragen of je gebruikt een van de andere inlogmiddelen.

ASN Digipas problemen oplossen of nieuwe aanvragen


Inloggen in de app met pincode, vingerafdruk of Face ID

Als je de App Mobiel Bankieren installeert en registreert, doorloop je enkele stappen. Je start met het kiezen van een 5-cijferige mobiele pincode. Indien gewenst stel je je vingerafdruk en/of gezichtsherkenning in. Met de pincode, vingerafdruk of Face ID kan je voortaan de app gebruiken.


Online inzicht in je inlogmiddelen

Binnen online bankieren vind je een overzicht van alle inlog- en ondertekenmiddelen die geregistreerd staan op jouw naam. We raden je aan oude inlogmiddelen die niet meer gebruikt te verwijderen via:

  • ASN Online Bankieren via ‘Instellingen’ > ‘Persoonlijke gegevens’ > ‘Inlogmiddelen beheren’.

  • ASN Mobiel Bankieren via ‘Instellingen’ > ‘Inloggen en limieten’ > ‘Inlogmiddelen’.

Hoeveel kan ik per dag overboeken?

Wil je weten hoeveel je dagelijks maximaal kunt overboeken? En wat het verschil is tussen een overboeking die je ondertekent met een QR-code, mobiele pincode of een digipas? Of tot welk bedrag je dagelijks maximaal kan overboeken? Op deze pagina lees je meer over de limieten die gelden bij overboeken.

, waarmee kunnen we je helpen?