Hypotheekincasso gemist. Wat nu?
Als je een hypotheek met automatische incasso bij ons hebt, dan schrijven we de maandelijkse betaling in de 1e week van de maand af. Lees hier wat er gebeurt als de afschrijving niet lukt.
Soms lukt de afschrijving niet. Bijvoorbeeld omdat we van een verkeerde rekening proberen af te schrijven. Of omdat er even niet genoeg geld op je rekening staat. Geen zorgen, we helpen je graag verder.
Wat gebeurt er als de incasso mislukt?
- Nieuwe poging: Halverwege de maand proberen we het opnieuw. Je krijgt van ons een brief hierover. En als we een 06-nummer van je hebben, krijg je ook een sms.
- Betaallink: Lukt de tweede poging ook niet? Dan kun je eenvoudig en veilig betalen met een iDEAL-betaallink. Die krijg je in een bericht in je Berichtenbox van ASN Online Bankieren en de ASN-app. En als je klikt op de achterstandsmelding in het startscherm. De link is beschikbaar van de 24e tot en met de laatste dag van de maand.
Ik kan niet het hele maandbedrag betalen
Lukt het je niet om het hele maandbedrag in 1 keer te betalen? Maak dan een belafspraak:
- Open ASN Online Bankieren of de ASN-app
- Klik op de link in het Berichtenbox-bericht of de achterstandsmelding op het startscherm
- Kies voor Maak een belafspraak.
Onze collega’s van Bijzonder Beheer bellen je op het door jou gekozen moment om samen naar een oplossing te zoeken.
Liever zelf bellen?
Dat kan van maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 17 uur. Ons telefoonnummer is 030 - 21 97 010. Of mail naar BijzonderBeheerSupport@asnbank.nl.
Tip: Wil je de rekening voor automatische incasso aanpassen?
Je kunt de rekening waarvan we de maandbedragen voor je hypotheek incasseren aanpassen. Hiervoor hebben wij jouw handtekening en incassomachtiging nodig. Hieronder lees je hoe je de incassorekening aanpast.
Je kunt dit ook in de ASN-app aanpassen.