Vanaf 1 november 2023 wijzigen de tarieven en voorwaarden van onze rekening(en). De tarieven voor betalen en sparen zijn sectorbreed toegenomen. Dit heeft onder andere te maken met een verscherpt toezicht op financiële criminaliteit. Ook bij ASN Bank staat veilig bankieren voorop. De afgelopen jaren zijn de kosten hiervan echter steeds hoger geworden en hebben we dit helaas ook moeten doorberekenen in onze tarieven.
Hieronder leest u wat deze veranderingen inhouden en kunt u de aangepaste voorwaarden en Tarievenwijzer downloaden.
Onze nieuwe tarieven vanaf 1 november 2023
ASN Betalen & Sparen
Tot 1 november 2023
Per 1 november 2023
ASN Bankrekening en/of één of meer spaarrekeningen
€ 2,20
€ 2,70
Eén of meer spaarrekeningen ASN Ideaalsparen en/of ASN Sparen
We hebben een nieuwe ASN-app geïntroduceerd waarmee u uw bankzaken op uw mobiel kunt regelen. De nieuwe app gaat de ASN Mobiel Bankieren app vervangen. We hebben de Voorwaarden ASN Online Bankieren daarop aangepast. De app heeft een nieuw uiterlijk en is gebouwd volgens de laatste technieken. Daarom is die nog sneller en handiger in gebruik. U kunt de nieuwe app gebruiken als u een particuliere rekening, hypotheek of verzekering bij ons heeft. De oude app kunt u voorlopig ook nog blijven gebruiken.
In de loop van 2024 beginnen we geleidelijk met de uitgifte van nieuwe Debit Mastercard en Visa Debit betaalpassen. Deze komen in de plaats van de huidige Maestro en V Pay betaalpassen. Met de nieuwe passen kunt u alles wat u met uw huidige betaalpas ook kunt. In het aangepaste Reglement Privérekening leest u er meer over. Uw huidige Maestro of V Pay betaalpas wordt niet voortijdig vervangen. Als uw huidige betaalpas volgend jaar bijna vervalt, ontvangt u automatisch een Debit Mastercard of Visa Debit betaalpas met extra informatie. U kunt uw huidige pas gewoon blijven gebruiken tot de geldigheidsdatum. Vervalt uw huidige betaalpas begin 2024? Dat kan het zijn dat u nog een Maestro of V Pay betaalpas krijgt.
Beleggen
In het Reglement ASN Doelbeleggen hebben we toegevoegd dat we telefonische en elektronische communicatie met u over uw beleggingsrekening opnemen en 5 jaar bewaren. We zijn dat namelijk wettelijk verplicht.
Bent u het niet eens met de wijzigingen?
U heeft altijd de mogelijkheid om rekening(en) op te heffen. We zouden dat heel jammer vinden, maar u regelt het eenvoudig. Voor rekeningen die voor 1 november 2023 worden opgezegd, gelden de wijzigingen niet.
Goed om te weten voordat u uw rekening opheft:
Wilt u een betaal- én een spaarrekening opheffen? Begin dan met de spaarrekening. Het geld dat daarop staat, kunt u alleen op uw betaalrekening zetten.
Om een rekening op te kunnen heffen, mag het saldo niet hoger zijn dan € 10.
Download vóór het opheffen uw bij- en afschrijvingen in ASN Online Bankieren. U heeft ze misschien nog nodig.
U kunt u betaalrekening niet opheffen als er nog periodieke overboekingen of incasso's zijn ingepland. Verwijder eerst de ingeplande overboekingen en ingeplande incasso's van de rekening en ga daarna verder.
Heeft u een ASN Jongerenrekening of een ASN Studentenrekening in combinatie met een ASN Ideaalspaarrekening of ASN Sparen en zegt u de betaalrekening op, dan blijft u wel voor uw spaarrekening betalen. Lees hier meer over op ASN Betalen & Sparen.
Kunt u niet inloggen? Dan kunt u uw rekening opheffen via deze pagina.
Veelgestelde vragen
Waarom veranderen de tarieven en voorwaarden?
De tarieven voor betalen en sparen zijn sectorbreed toegenomen. Dit heeft onder andere te maken met een verscherpt toezicht op financiële criminaliteit. Ook bij ASN Bank staat veilig bankieren voorop. Daarom werken we elke dag hard om ervoor te zorgen dat al onze klanten hun bankzaken veilig kunnen regelen en dat fraude en financiële criminaliteit worden voorkomen. De afgelopen jaren zijn de kosten hiervan echter steeds hoger geworden en hebben we dit helaas ook moeten doorberekenen in onze tarieven. We streven ernaar om onze tarieven marktconform te houden.
Met het geld dat onze klanten ons toevertrouwen, stimuleren we duurzame vooruitgang. We financieren hiermee onder andere projecten die duurzaamheid stimuleren. Daarnaast streven we er voortdurend naar om onze dienstverlening te verbeteren. Zo zijn de ASN-app en ASN Online Bankieren vernieuwd om ervoor te zorgen dat u gemakkelijker, sneller en overal uw bankzaken kunt regelen.
Problemen met inloggen
Er kunnen verschillende redenen zijn waarom er problemen optreden tijdens het inloggen.
Wilt u de tegenrekening van uw spaar- of beleggingsrekening wijzigen en heeft u ook een betaalrekening? Dan kunt u als u inlogt met uw digipas, browsercode of QR-code online de tegenrekening wijzigen via deze pagina. Heeft u geen betaalrekening of wilt u liever de tegenrekening van uw spaar- en beleggingsrekening schriftelijk wijzigen? Gebruik dan het formulier opgeven tegenrekening(en) (PDF). Onderteken het formulier en voeg een kopie van uw geldige legitimatiebewijs toe. Stuur het formulier (zonder postzegel) naar: ASN Bank | Antwoordnummer 1188 | 2501 WB Den Haag. Of vanuit het buitenland naar (voldoende frankeren): ASN Bank | Postbus 93514 | 2509 AM Den Haag.
De kosten van de rekening worden rond de 25e van de bijbehorende maand geïncasseerd. Waar we de kosten van afschrijven, hangt af van uw situatie in deze volgorde:
Heeft u een betaalrekening? Dan schrijven we de kosten van die rekening af.
Heeft u één spaarrekening die alleen op uw naam staat? Dan schrijven we de kosten van die spaarrekening af.
Heeft u meer dan één spaarrekening alleen op uw naam? Dan schrijven we de kosten af van de rekening met het hoogste saldo.
Heeft u alleen een gezamenlijke spaarrekening? Dan schrijven we de kosten daar vanaf.
Heeft u ASN Ideaalsparen en ASN Sparen met gekoppeld deposito? Dan schrijven we de kosten af van ASN Ideaalsparen.
U kunt niet zelf bepalen van welke rekening we de kosten afschrijven.