ASN Bank en AMP Groep: identificeren op locatie

Als je klant wordt of bent bij ASN Bank, kunnen wij je vragen om je te identificeren. Meerderjarige (nieuwe) klanten moeten volgens de wet Wwft, geïdentificeerd worden voordat zij gebruik kunnen maken van een financiële dienst. 

Om het je zo makkelijk mogelijk te maken, werken we samen met AMP Groep. ASN Bank vertrouwt erop dat AMP Groep de identificatie op een betrouwbare, eenvoudige en klantvriendelijke wijze uitvoert. Op een door de klant gekozen datum en locatie (binnen Nederland).

Hoe werkt identificatie via AMP Groep

  1. Je ontvangt namens ons een e-mail en SMS bericht van AMP Groep
    In de e-mail die je van AMP Groep ontvangt lees je meer over het inplannen van de afspraak met de AMP medewerker. Via een SMS bericht ontvang je de inloggegevens om de afspraak online in te kunnen plannen.
  2. Je maakt een afspraak op een zelfgekozen datum en locatie
    Na het inplannen van de afspraak ontvang je een bevestiging per e-mail en SMS-bericht. Een dag voor de afspraakdatum ontvang je rond 22:15 uur een bericht met daarin een tijdvenster van twee uur waarin de AMP Groep medewerker langskomt. Vergeet daarbij niet je paspoort of ID-kaart klaar te leggen.
  3. AMP Groep houdt je op de gekozen afspraakdag op hoogte
    Via mijnafspraak.nl houdt AMP Groep je actief op de hoogte. Je ziet op de dag van de afspraakdatum vanaf 07:30 uur in de ochtend welke medewerker er bij je langskomt. Ook kan de geschatte aankomsttijd van de medewerker online worden gevolgd.
  4. De AMP Groep medewerker voert de identiteitscontrole uit
    De medewerkers van AMP Groep zijn uitvoerig getraind in het analyseren van gedrag en het controleren van de echtheid van identificatie documenten. De medewerker is uitgerust met een tablet waarop de modernste gezichtsvergelijking en identificatie software staat. Deze technologie wordt ook gebruikt bij diverse Nederlandse en internationale overheidsinstanties.
  5. Na de identificatie
    Indien de identificatie op locatie succesvol is afgehandeld en in onze systemen is verwerkt ontvang je van ASN Bank een bevestiging van je identificatie. Ook stuurt AMP je een enquête over hoe je de identificatie op locatie hebt ervaren. Met deze informatie kunnen we onze dienstverlening verbeteren.


Bekijk de veelgestelde vragen over identificatie via AMP Groep op mijnafspraak.nl.

Welke vormen van legitimatie zijn toegestaan?

Identificeren kan niet met een rijbewijs. Zorg er dus voor dat je een geldig paspoort of ID-kaart bij de hand hebt op de door jou gekozen locatie.

Persoonlijke gegevens zijn veilig bij AMP Groep

AMP Groep identificeert klanten voor alle bekende stelsels (Idensys, PKI-overheid en eHerkenning) en in het kader van diverse wetgeving (WID en WWFT) voor o.a. Financiële dienstverleners/ Fintech start-ups, Certificate Service Providers en uitzendbureaus.

De persoonsgegevens waarmee AMP Groep in aanraking komt zijn in goede handen. AMP Groep heeft twee certificeringen op het gebied van informatiebeveiliging: ISO 27001 en ETSI. Ze voldoen overigens ook aan de eIDAS-regelgeving en de AVG-wetgeving.

Lees meer over je als klant identificeren bij ASN Bank.