Zakelijk betaalverzoek versturen
Facturen eenvoudig versturen, sneller betaald krijgen en minder gedoe met contant geld? Met een betaalverzoek in de ASN-app en ASN Online Bankieren kunnen klanten en relaties je snel en simpel betalen. En jij ziet 't meteen als dat is gebeurd.
Makkelijk, efficiënt en snel
Met een betaalverzoek blijven facturen minder lang liggen, zowel bij jou als bij de klant. Het geld staat meteen op je rekening, ook in het weekend. In het overzicht zie je wie er heeft betaald, en ook wie er nog moet betalen.
De kans op fouten is kleiner omdat je klant geen rekeningnummer meer over hoeft te typen. En het maakt niet uit of je klanten hun geldzaken bij ASN Bank regelen of bij een andere bank.
Hoe werkt een zakelijk betaalverzoek?
- Voer het bedrag in.
- Kies hoe je je betaalverzoek wilt versturen: via Whatsapp, mail, sms of een QR-code.
- Wil je een factuurnummer of iets anders voor je administratie toevoegen? Dat kan makkelijk door de omschrijving aan te passen.
Goed om te weten
- Je kunt een zakelijk betaalverzoek gebruiken voor verzoeken tot € 5.000.
- Per betaald verzoek betaal je € 0,15.
- Betaalt de ontvanger niet, dan betaal jij ook niet.
Zo verstuur je een zakelijk betaalverzoek
- Open de ASN-app
- Kies Betaalverzoek
- Vul het bedrag en de omschrijving in. Bijvoorbeeld het factuurnummer
- Kies jouw rekening
- Deel het betaalverzoek
Betaalverzoek delen
- Als iDEAL-betaallink, bijvoorbeeld via WhatsApp, sms of e-mail.
- Of als QR-code. Deze code kun je scannen met een mobiel bankieren app van je bank.
Na het delen kun je in het overzicht bijhouden wie er al betaald heeft.
Informatiewijzer en de voorwaarden
Bekijk ook de informatiewijzer en voorwaarden van zakelijk betalen.
Tip!
Twijfel je of je een mobiel pinapparaat moet afnemen of aanhouden? Misschien is het zakelijk betaalverzoek een goede en goedkopere vervanger.
Ik heb een mobiele koffiekar. Met het betaalverzoek kan de klant nu supersnel betalen. De klant scant de QR-code en klaar is Kees. Het geld staat meteen op mijn rekening. En de klanten in de rij zijn sneller aan de beurt.
Inge (32), april 2021