Veelgestelde vragen over verzekeren

Hier zie je een overzicht van de meest gestelde vragen over verzekeren via ASN Bank. Staat je vraag er niet bij? Kijk dan even op de klantenservice pagina van verzekeren.

Vanaf wanneer ben ik verzekerd?

Nadat je de verzekering hebt aangevraagd, krijg je meteen een e-mail met de bevestiging van je aanvraag. Je aanvraag wordt vervolgens beoordeeld. Je krijgt binnen 5 werkdagen bericht van verzekeraar Nationale-Nederlanden of je aanvraag is geaccepteerd. Je bent dus pas verzekerd nadat je de bevestiging van Nationale-Nederlanden hebt ontvangen dat je aanvraag is geaccepteerd.

Wanneer krijg ik mijn polis?

Als je aanvraag is geaccepteerd, krijg je je polis direct per mail. Daarnaast kun je de informatie over je verzekering en dekking(en) terugvinden in ASN Online Bankieren of de ASN-app.

Wanneer wordt mijn premie afgeschreven?

Tijdens het aanvragen van je verzekering bepaal je zelf op welke dag van de maand je premie wordt afgeschreven. En wil je dit later nog wijzigen? Dan pas je de incassodag gemakkelijk aan in ASN Online Bankieren of de ASN-app.

Ik wil de verzekering toch niet afsluiten.
Hoe zeg ik op?

Als je een schadeverzekering hebt aangevraagd, heb je 14 dagen bedenktijd. Je bedenktijd gaat in vanaf het moment dat je van ons de e-mail hebt ontvangen dat je aanvraag is geaccepteerd. Wil je in deze 14 dagen de verzekering opzeggen? Dan stoppen we de verzekering alsnog. Als je al premie hebt betaald, krijg je die terug.

Waarvoor ben ik precies verzekerd?

In de polisvoorwaarden zie je precies waarvoor je verzekerd bent.

Polisvoorwaarden

Waar vind ik mijn polisvoorwaarden?

Op deze pagina vind je alle polisvoorwaarden.

Hoe kan ik schade melden?

Schade kun je online of schriftelijk doorgeven.

Schade melden

Ik wil iets wijzigen. Hoe doe ik dat?

Ben je gaan samenwonen, is je gezin uitgebreid of wil je een dekking toevoegen aan je verzekering(en)?

Je past je verzekering snel en eenvoudig aan in ASN Online Bankieren. Dat werkt zo:

  • Log in op ASN Online Bankieren
  • Ga naar ‘Zelf regelen’
  • En kies voor ‘Verzekering wijzigen’

Direct naar ASN Online Bankieren

Geen ASN Online Bankieren?

Vraag ASN Online Bankieren dan aan en profiteer van de voordelen:

  • veilig, gemakkelijk en snel
  • je hoeft niets meer met de post op te sturen
  • je bent niet gebonden aan kantoortijden en kunt je schade 24/7 doorgeven

ASN Online Bankieren aanvragen

Hulp nodig?

Neem contact met ons op. Of kom langs in een ASN-winkel. We helpen je graag met het aanpassen van je verzekering.

Wat is ASN Online Bankieren?

ASN Online Bankieren is je persoonlijke online bankomgeving waar je kunt internetbankieren. Je vindt hier ook het overzicht van al je verzekeringen via ASN Bank.

Direct naar ASN Online Bankieren

Hoe krijg ik toegang tot ASN Online Bankieren?

Je regelt je bankzaken online met de ASN-app. Hiermee heb je altijd toegang tot je rekening. Om het saldo te bekijken, bijvoorbeeld. Of om makkelijk en snel een overboeking te doen. Je bankiert met de app op je telefoon of tablet. Maar je kunt er ook veilig mee inloggen via asnbank.nl

Installeer eerst de ASN-app

Je kunt de ASN-app gebruiken op je telefoon of tablet. De eerste keer meld je je aan in de app. Kijk voor meer informatie op asnbank.nl/aanmelden. Wil je meer weten over de app of liever op een andere manier inloggen? Kijk dan op asnbank.nl/inlogmiddelen.

ASN Online Bankieren aanvragen

Hoe kan ik mijn verzekering opzeggen?

Je verzekering opzeggen doe je hier

Waar kunnen we je bij helpen?

Heb je een vraag? Kijk dan even op onze klantenservice pagina. Bel ons of stuur ons een bericht. We helpen je graag.

Contact met ASN Bank