Veelgestelde vragen over verzekeren
Vanaf wanneer ben ik verzekerd?
Nadat je de verzekering hebt aangevraagd, krijg je meteen een e-mail met de bevestiging van je aanvraag. Je aanvraag wordt vervolgens beoordeeld. Je krijgt binnen 5 werkdagen bericht van verzekeraar Nationale-Nederlanden of je aanvraag is geaccepteerd. Je bent dus pas verzekerd nadat je de bevestiging van Nationale-Nederlanden hebt ontvangen dat je aanvraag is geaccepteerd.
Wanneer krijg ik mijn polis?
Als je aanvraag is geaccepteerd, krijg je je polis direct per mail. Daarnaast kun je de informatie over je verzekering en dekking(en) terugvinden in ASN Online Bankieren of de ASN-app.
Wanneer wordt mijn premie afgeschreven?
Tijdens het aanvragen van je verzekering bepaal je zelf op welke dag van de maand je premie wordt afgeschreven. En wil je dit later nog wijzigen? Dan pas je de incassodag gemakkelijk aan in ASN Online Bankieren of de ASN-app.
Ik wil de verzekering toch niet afsluiten.
Hoe zeg ik op?
Als je een schadeverzekering hebt aangevraagd, heb je 14 dagen bedenktijd. Je bedenktijd gaat in vanaf het moment dat je van ons de e-mail hebt ontvangen dat je aanvraag is geaccepteerd. Wil je in deze 14 dagen de verzekering opzeggen? Dan stoppen we de verzekering alsnog. Als je al premie hebt betaald, krijg je die terug.
Waarvoor ben ik precies verzekerd?
In de polisvoorwaarden zie je precies waarvoor je verzekerd bent.
Waar vind ik mijn polisvoorwaarden?
Op deze pagina vind je alle polisvoorwaarden.
Polisvoorwaarden
Hoe kan ik schade melden?
Schade kun je online of schriftelijk doorgeven.
Ik wil iets wijzigen. Hoe doe ik dat?
Ben je gaan samenwonen, is je gezin uitgebreid of wil je een dekking toevoegen aan je verzekering(en)?
Je past je verzekering snel en eenvoudig aan in ASN Online Bankieren. Dat werkt zo:
- Log in op ASN Online Bankieren
- Ga naar ‘Zelf regelen’
En kies voor ‘Verzekering wijzigen’
Direct naar ASN Online Bankieren
Geen ASN Online Bankieren?
Vraag ASN Online Bankieren dan aan en profiteer van de voordelen:
- veilig, gemakkelijk en snel
- je hoeft niets meer met de post op te sturen
- je bent niet gebonden aan kantoortijden en kunt je schade 24/7 doorgeven
ASN Online Bankieren aanvragen
Hulp nodig?
Bel ons: 070 - 35 69 335. Of kom langs in een ASN-winkel. We helpen je graag met het aanpassen van je verzekering.
Wat is ASN Online Bankieren?
ASN Online Bankieren is je persoonlijke online bankomgeving waar je kunt internetbankieren. Je vindt hier ook het overzicht van al je verzekeringen via ASN Bank.
Hoe krijg ik toegang tot ASN Online Bankieren?
Een paar dagen na het afsluiten van je verzekering krijg je een wachtwoord en een gebruikersnaam met de post. Hiermee log je in op ASN Online Bankieren. Ben je al klant bij ASN Bank en heb je nog geen ASN Online Bankieren? Vraag het dan meteen aan.
ASN Online Bankieren aanvragen
Hoe kan ik mijn verzekering opzeggen?
Je verzekering opzeggen doe je zo
Waar kunnen we je bij helpen?
Heb je een vraag? Kijk dan even op onze klantenservice pagina. Bel ons of stuur ons een bericht. We helpen je graag.
,
waarmee kunnen we je helpen?
Snel naar
- Schade melden
- Hoe werkt duurzaam herstel?
- Groen dak verzekeren
- ASN Duurzaam Verzekeringspakket