
Overstapservice
Overstapservice aanvragen Zo werkt de Overstapservice
De Overstapservice is alleen voor je betaalrekening. Heb je ook een spaarrekening of creditcard bij een andere bank? En wil je ook met deze producten overstappen? Dan moet je zelf de producten stopzetten en aanvragen bij je nieuwe bank naar keuze.
Heb je meerdere betaalrekeningen bij een andere bank? En wil je ook met deze rekeningen overstappen? Dan moet je per betaalrekening de Overstapservice aanvragen.
Hoe werkt de Overstapservice?
De Overstapservice is een initiatief van de gezamenlijke banken in Nederland. De service zorgt ervoor dat je betalingsverkeer soepel doorloopt tijdens de overstap. De Overstapservice is niet verplicht. Je kunt overstappen ook zelf regelen.
Heb je een creditcard of hypotheek via je oude bank?
Dit regelen we voor je:
1. Organisaties informeren
2. Af- en bijschrijvingen nieuwe rekening
3. Je een seintje geven
Dit doe je zelf:
1. Je nieuwe rekeningnummer delen
2. Periodieke betalingen instellen
3. Geld op je nieuwe rekening zetten
De Overstapservice aanvragen
Je hebt al een ASN Betaalrekening geopend?
Vraag de Overstapservice via Online Bankieren aan:
- Log in bij je Online Bankieren
- Klik op "Zelf regelen"
- Klik daarna op "Overstapservice"
De Overstapservice kan je alleen aanvragen via Online Bankieren en niet via de ASN app.
Je hebt nog geen ASN Betaalrekening?
Open eerst een ASN Betaalrekening en maak daarna gebruik van de Overstapservice.
De Overstapservice als zakelijke klant
Hulp nodig? Bel ons Overstapteam
Heb je hulp nodig bij het overstappen? Neem direct contact op met ons Overstapteam op 070 - 35 69 335. We zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 8.00 en 18.00 uur. Of mail naar informatie@asnbank.nl.
Wil je precies weten hoe de Overstapservice werkt? Ga dan naar de website van de Overstapservice