Meld fraude en incidenten
Denk je dat je slachtoffer bent van fraude of zie je iets verdachts? Bij fraude en incidenten neem zo snel mogelijk contact op met de ASN Klantenservice (24/7).
Geld kwijt
Persoonlijke gegevens gedeeld
Digipas kwijt, afgegeven of gestolen
Betaalpas(gegevens) kwijt, afgegeven of gestolen
Creditcard(gegevens) kwijt, afgegeven of gestolen
Telefoon met ASN-app kwijt, afgegeven of gestolen
Verdacht bericht ontvangen
Wat doen wij na een melding van fraude?
- We blokkeren misbruikte betaalmiddelen om (meer) schade te voorkomen.
- We proberen je geld terug te halen door contact op te nemen met de banken en ontvangende partijen waar de frauduleuze betalingen naar gedaan zijn.
- We starten een onderzoek naar de betalingen.
- We blokkeren rekeningen van ontvangers van frauduleuze betalingen als we meldingen krijgen van andere banken.
- We blokkeren valse websites die zogenaamd van ASN Bank zijn.
- We houden contact met je over de verdere afhandeling van de zaak.