Meld fraude en incidenten

Denk je dat je slachtoffer bent van fraude of zie je iets verdachts? Bij fraude en incidenten neem zo snel mogelijk contact op met de ASN Klantenservice (24/7).

Geld kwijt

Persoonlijke gegevens gedeeld

Digipas kwijt, afgegeven of gestolen

Betaalpas(gegevens) kwijt, afgegeven of gestolen

Creditcard(gegevens) kwijt, afgegeven of gestolen

Telefoon met ASN-app kwijt, afgegeven of gestolen 

Verdacht bericht ontvangen

Wat doen wij na een melding van fraude?

  • We blokkeren misbruikte betaalmiddelen om (meer) schade te voorkomen.
  • We proberen je geld terug te halen door contact op te nemen met de banken en ontvangende partijen waar de frauduleuze betalingen naar gedaan zijn.
  • We starten een onderzoek naar de betalingen.
  • We blokkeren rekeningen van ontvangers van frauduleuze betalingen als we meldingen krijgen van andere banken.
  • We blokkeren valse websites die zogenaamd van ASN Bank zijn.
  • We houden contact met je over de verdere afhandeling van de zaak.