Problemen met de digipas en/of inloggen

Er kunnen verschillende redenen zijn waarom er problemen optreden met inloggen en/of gebruik van de ASN Digipas. Hieronder de meest voorkomende vragen en de daarbij behorende antwoorden bij eventuele problemen tijdens het inloggen en ondertekenen.

Hulp bij inloggen

Wat moet ik doen als ik niet kan inloggen bij Online Bankieren?

Open
Controleer eerst de ingevoerde Toegangsnaam en Wachtwoord. Indien je de inloggegevens bent vergeten of kwijtgeraakt, dan kun je met dit online  formulier een bevestiging van de Toegangsnaam opvragen of een nieuw Wachtwoord aanvragen. Je krijgt deze dan per post toegestuurd. Ben je er zeker van dat je de juiste inloggegevens gebruikt? Maar krijg je een melding over een verouderde browser? Dan kan het zijn dat je de browser moet updaten, of dat de internet instellingen ervoor zorgen dat bepaalde buttons niet naar behoren werken. Bekijk onze pagina "Browsersinstellingen controleren", voor meer uitleg. Krijg je een ander soort foutmelding? Geef deze dan door aan ASN Bank via een e-mail of bel de ASN Klantenservice via telefoonummer 070 - 3569 335. Bereikbaar van maandag t/m vrijdag tussen 8.00 en 18.00 uur.

Wat moet ik doen als ik mijn inloggegevens kwijt en/of vergeten ben?

Open
Indien je de Toegangsnaam en/of Wachtwoord bent vergeten kun je een bevestiging van de Toegangsnaam of een nieuw Wachtwoord aanvragen. Je krijgt deze dan per post toegestuurd.

Nog geen toegang tot online bankieren?

Open
Heb je wel een rekening bij ASN Bank, maar nog geen online toegang tot de rekening? Meld je dan via deze pagina aan voor ASN Online Bankieren.


Problemen met de ASN Digipas

Ik ben de code van mijn ASN Digipas kwijt. Wat nu?

Open
Indien je de code voor de ASN Digipas niet hebt ontvangen of als je de code bent vergeten dien je de digipas te blokkeren door vijfmaal een foutieve code in te voeren. Na de vijfde keer blokkeert de digipas en toont deze een lock pin code. Noteer dit nummer, deze heb je namelijk nodig om een nieuwe code voor de ASN Digipas aan te vragen. Je kunt een deblokkeringscode aanvragen via ASN Online Bankieren. Log in met je persoonlijke toegangsnaam en wachtwoord en klik in de navigatie links onder 'Instellingen' op 'ASN Wereldpas en ASN Digipas'. Kies vervolgens de optie "Deblokkeren digipas" (lock pin) en volg de aanwijzingen op het scherm.

Mijn ASN Digipas geeft een foutmelding. Wat te doen?

Open

De ASN Digipas kan verschillende foutmeldingen geven. Hieronder hoe je het probleem mogelijk kunt oplossen:

Foutcode Reden en mogelijke oplossing
FAIL 1 t/m FAIL 4 Je hebt (meerdere malen) een verkeerde pincode ingevoerd. Druk op de toets met het driehoekje. Er verschijnen 5 streepjes, vul vervolgens de juiste pincode in.
FAIL 5 Je hebt vijf keer een verkeerde pincode ingevoerd. De ASN Digipas wordt nu geblokkeerd. Volg de aanwijzingen die hieronder gegeven worden bij "Deblokkeren ASN Digipas”.
LOCK PIN of zeven cijfers Je hebt vijf keer een verkeerde pincode ingevoerd. De ASN Digipas wordt nu geblokkeerd. Volg de aanwijzingen die gegeven worden bij "Deblokkeren ASN Digipas”.
DISABLED, 0000 of serienummer De ASN Digipas is onbruikbaar geworden. Vraag schriftelijk een nieuwe Digipas aan. Stuur het verzoek met de oude pas en een kopie van je legitimatiebewijs (zonder postzegel) naar: ASN Bank, Antwoordnummer 1188, 2501 WB, Den Haag of vanuit het buitenland naar (voldoende frankeren): ASN Bank, Postbus 93514, 2509 AM, Den Haag.
BATT 1 t/m BATT 3 De batterij van de Digipas is (bijna) leeg. Vraag schriftelijk een nieuwe Digipas aan. Stuur het verzoek met de oude pas en een kopie van je legitimatiebewijs (zonder postzegel) naar: ASN Bank, Antwoordnummer 1188, 2501 WB, Den Haag of vanuit het buitenland naar (voldoende frankeren): ASN Bank, Postbus 93514, 2509 AM, Den Haag.

Hoe kan ik mijn ASN Digipas deblokkeren?

Open
Als je vijf keer een foutieve pincode invoert, dan toont het scherm de code LOCK PIN en een nummer van zeven cijfers. Dit zevencijferige nummer heb je nodig om de digipas vrij te geven. Je kunt een deblokkeringscode aanvragen via ASN Online Bankieren. Log in en klik vervolgens onder 'Instellingen' op "ASN Wereldpas en ASN Digipas". Selecteer de optie "Deblokkeren digipas (LOCK PIN)" en volg de aanwijzingen op het scherm.

Ik heb een verkeerde ASN Digipas pincode ingetoetst, wat nu?

Open

Als je een verkeerde code hebt ingevoerd doorloopt je de volgende stappen:

Foutcode Reden en mogelijke oplossing
FAIL 1 t/m FAIL 4 Je hebt (meerdere malen) een verkeerde pincode ingevoerd. Druk op de toets met het driehoekje. Er verschijnen 5 streepjes en je kunt de juiste pincode invullen.
FAIL 5 Je hebt vijf keer een verkeerde pincode ingevoerd. De ASN Digipas wordt nu geblokkeerd. Volg de aanwijzingen die gegeven worden bij "deblokkeren ASN Digipas".
LOCK PIN of zeven cijfers Je hebt vijf keer een verkeerde pincode ingevoerd. De ASN Digipas wordt nu geblokkeerd. Volg de aanwijzingen die gegeven worden bij "deblokkeren ASN Digipas".