Limieten die gelden bij overboeken

Hoeveel kan ik per dag overboeken?
Heb je een betaalrekening? Dan log je in online bankieren in met je zelfgekozen browsercode, digipas of QR-code (die je scant met de app). In de app mobiel bankieren log je in met de door jou gekozen pincode, Face-ID of vingerafdruk. Heb je alleen een spaar- of beleggingsrekening? Dan kun je naast de app ook je Toegangsnaam en Wachtwoord gebruiken om in te loggen en te ondertekenen.
Tot welk bedrag je dagelijks maximaal kan overboeken is afhankelijk van het middel waarmee je ondertekent en de maximale hoogte die je zelf hebt ingesteld. In de onderstaande tabel de limieten op een rijtje.
Heb je een spaar- of beleggingsrekening (zonder betaalrekening)?
Onderstaande (maximale) limieten gelden als je een opdracht verzendt.
Overboeken naar eigen ASN-rekening | Overboeken naar vaste tegenrekening bij andere bank | Overboeken naar externe rekening | |
---|---|---|---|
Ondertekenen met | |||
Toegangsnaam en Wachtwoord | € 250.000 | € 50.000 | n.v.t. |
QR-code, mobiele pincode, vingerafdruk of Face-id* | € 250.000 | € 50.000 | n.v.t. |
Heb je een betaalrekening?
Onderstaande (maximale) limieten gelden als je een opdracht verzendt. Goed om te weten: heb je een digipas ontvangen na 1 mei 2021? Dan heb je een nieuwe digipas met een lagere limiet.
Overboeken naar externe rekening | Overboeken naar vaste tegenrekening andere bank (vanaf spaar- of beleggingsrekening) | Overboeken naar eigen ASN-rekening | |
---|---|---|---|
Ondertekenen met | |||
Browsercode | € 1.000 (standaard)** | € 250.000 | € 1.250.000 |
QR-code, mobiele pincode, vingerafdruk of Face-id* | € 1.000 (standaard)** | € 250.000 | € 1.250.000 |
ASN Digipas |
€ 1.000 (standaard nieuwe digipas)** € 5.000 (standaard bestaande digipas)** |
€ 250.000 | € 1.250.000 |
* Om hiervan gebruik te kunnen maken heb je een registratie nodig in de App ASN Mobiel Bankieren.
**Daglimiet veranderen
Wil je meer kunnen overboeken of juist minder? Dan kun je de daglimiet van je app, browsercode en digipas veranderen.
- app: permanent tot € 25.000 of tijdelijk tot € 50.000.
- digipas: permanent tot € 25.000 of tijdelijk tot € 250.000.
- browsercode: permanent of tijdelijk verhogen tot € 5.000.
Regel de verhoging op tijd!
Als je de standaard limiet van de app of browsercode wilt verhogen, duurt het 4 uur voor je je nieuwe limiet kunt gebruiken. De uren tussen 23.00 uur en 7.00 uur tellen niet mee. Verhoog je je limiet dus om 21.00 uur, dan kun je je limiet de volgende dag om 9.00 uur gebruiken. Lees meer hierover op deze pagina.
Ben je nog geen 18 jaar? Vraag dan je ouder of verzorger om de daglimiet te veranderen.

Lees meer over ondertekenen met browsercode
Lees meer over ondertekenen met een QR-code
Daglimiet geldt per inlogmiddel
Heb je meerdere inlogmiddelen? Bijvoorbeeld een digipas en een app? Dan geldt er één daglimiet per soort inlogmiddel. Heb je bijvoorbeeld zowel op je telefoon als tablet de app geïnstalleerd? Dan geldt voor beide apparaten dezelfde daglimiet.
Hoe hoog is mijn totale dagbesteding?
Welke drie limietcategorieën gebruikt ASN Bank?
Limiet van de ASN Betaalpas
Met de ASN Betaalpas kun je overal geld opnemen en betalen. Je kunt contant geld opnemen bij de geldautomaten van andere banken. ASN Bank heeft zelf geen geldautomaten.
ASN Bankrekening, ASN Studentenrekening, ASN Jongerenrekening, ASN Betalen Zelfstandigen | ASN Juniorrekening | |
---|---|---|
Geld opnemen eurolanden | Maximaal € 1.000 per dag. Tijdelijk te verhogen naar maximaal € 5.000 binnen Nederland. | € 50 per week |
Betalen in eurolanden | Standaard € 2.500 tijdelijk te verlagen of verhogen naar maximaal € 25.000 binnen Nederland. | € 50 per week |
Geld opnemen niet-eurolanden | Maximaal € 500 per dag | n.v.t. |
Betalen in niet-eurolanden | Maximaal € 750 per dag | n.v.t. |
Limiet Apple Pay | Maximaal € 2.500 per dag | |
ASN Mobiel Betalen | Maximaal € 500 per dag |
De limieten voor contactloos betalen met je mobiel staan los van de limieten van de fysieke betaalpas en kunnen niet gewijzigd worden.
Lees meer over de ASN Betaalpas
ASN Digipas wordt vervangen
Is je ASN Digipas kapot, gedeactiveerd of is de batterij leeg? Dan kun je je oude digipas naar ons terugsturen. Het is niet meer mogelijk om een nieuwe digipas aan te vragen. De digipas wordt namelijk vervangen door de app ASN Mobiel Bankieren en de browsercode. Daarmee kun je veilig inloggen en opdrachten ondertekenen. Aanmelden in de app kan makkelijk, snel en veilig met je betaalpas of persoonsgegevens. Beter voor het milieu en sneller geregeld!
Oude digipas terugsturen
Je kunt je oude digipas in een envelop terugsturen naar: ASN Bank | Antwoordnummer 1188 | 2501 WB Den Haag. Geen postzegel nodig.