Problemen met de zakelijke digipas

Er kunnen verschillende redenen zijn waarom er problemen optreden met inloggen en/of gebruik van de ASN Digipas. Hieronder de meest voorkomende vragen en de daarbij behorende antwoorden bij eventuele problemen tijdens het inloggen en ondertekenen of in het geval van diefstal.

Wat te doen als ik mijn ASN Digipas ben verloren of deze is gestolen?

Open
Wil je met spoed diefstal of verlies van je zakelijke digipas melden en/of heb je het vermoeden van misbruik op je rekening? Neem dan direct contact op met de ASN Klantenservice via tel. 070 - 35 69 335 (normaal tarief). Wij zijn bereikbaar op maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 18.00 uur. Buiten kantooruren bel je ook naar tel. 070 - 35 69 335 en krijg je een bandje te horen. Luister naar de instructie om door te worden verbonden met een security medewerker. Lees meer over hoe te handelen bij diefstal en/of fraude van je ASN Digipas Zakelijk.

Wat moet ik doen als ik een veroudere browser melding krijg?

Open
Maar krijg je een melding over een verouderde browser? Dan kan het zijn dat je je browser moet updaten, of dat je instellingen ervoor zorgen dat bepaalde buttons niet naar behoren werken. Bekijk onze pagina Browsersinstellingen controleren", voor meer uitleg. Krijg je een ander soort foutmelding? Geef deze dan door aan de ASN Bank via ons contactformulier of bel de ASN Klantenservice via tel. 070 - 35 69 335. Bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 18.00 uur.

Ik ben de code van mijn ASN Digipas kwijt. Wat nu?

Open
Als je de code voor de ASN Digipas niet hebt ontvangen of als je de code bent vergeten, dan moet je de digipas blokkeren door vijfmaal een foutieve code in te voeren. Na de vijfde keer blokkeert de digipas en toont deze een lock pin code. Noteer dit nummer, deze heb je namelijk nodig om een nieuwe code voor je ASN Digipas aan te vragen. Je kunt een deblokkeringscode aanvragen via ASN Online Bankieren. Log in met je zakelijke digipas en klik in de navigatie onder 'Instellingen' op 'ASN Wereldpas en ASN Digipas'. Kies de optie "Deblokkeren digipas" (lock pin) en volg de aanwijzingen op het scherm.

Mijn ASN Digipas geeft een foutmelding. Wat is er aan de hand?

Open

De ASN Digipas kan verschillende foutmeldingen geven. Hieronder zie je hoe je het probleem mogelijk kunt oplossen:

Foutcode Reden en mogelijke oplossing
FAIL 1 t/m FAIL 4 Je hebt (meerdere malen) een verkeerde pincode ingevoerd. Druk op de toets met het driehoekje. Er verschijnen 5 streepjes en je kunt de juiste pincode invullen.
FAIL 5 Je hebt vijf keer een verkeerde pincode ingevoerd. Je ASN Digipas wordt nu geblokkeerd. Volg de aanwijzingen die hieronder gegeven worden bij "Deblokkeren ASN Digipas”.
LOCK PIN of zeven cijfers Je hebt vijf keer een verkeerde pincode ingevoerd. Je ASN Digipas wordt nu geblokkeerd. Volg de aanwijzingen die hieronder gegeven worden bij "Deblokkeren ASN Digipas”.
DISABLED, 0000 of serienummer Je ASN Digipas is onbruikbaar geworden. Vraag schriftelijk een nieuwe Digipas aan. Stuur je verzoek met de oude pas en een kopie van je legitimatiebewijs (zonder postzegel) naar: ASN Bank, Antwoordnummer 1188, 2501 WB, Den Haag of vanuit het buitenland naar (voldoende frankeren): ASN Bank, Postbus 93514, 2509 AM, Den Haag.
BATT 1 t/m BATT 3 De batterij van je Digipas is (bijna) leeg. Vraag schriftelijk een nieuwe Digipas aan. Stuur je verzoek met de oude pas en een kopie van je legitimatiebewijs (zonder postzegel) naar: ASN Bank, Antwoordnummer 1188, 2501 WB, Den Haag of vanuit het buitenland naar (voldoende frankeren): ASN Bank, Postbus 93514, 2509 AM, Den Haag.

Hoe kan ik mijn ASN Digipas Zakelijk deblokkeren?

Open
Voor een klant met een rekening ASN Betalen Zakelijk is het niet mogelijk om zelf de ASN Digipas Zakelijk te deblokkeren. Neem contact op met de ASN Klantenservice via tel. 070 - 35 69 335. Bereikbaar op werkdagen van 8.30 tot 18.00 uur.

Ik heb een verkeerde pincode ingetoetst, wat kan ik doen?

Open

Als je een verkeerde code hebt ingevoerd doorloop je de volgende stappen:

Foutcode Reden en mogelijke oplossing
FAIL 1 t/m FAIL 4 Je hebt (meerdere malen) een verkeerde pincode ingevoerd. Druk op de toets met het driehoekje. Er verschijnen 5 streepjes en je kunt de juiste pincode invullen.
FAIL 5 Je hebt vijf keer een verkeerde pincode ingevoerd. Je ASN Digipas wordt nu geblokkeerd. Volg de aanwijzingen die hieronder gegeven worden bij "deblokkeren ASN Digipas".
LOCK PIN of zeven cijfers Je hebt vijf keer een verkeerde pincode ingevoerd. Je ASN Digipas wordt nu geblokkeerd. Volg de aanwijzingen die hieronder gegeven worden bij "deblokkeren ASN Digipas".