Zondebok speelt hoofdrol in nieuwe campagne ASN Bank

12 mei 2021

Als het gaat over het maken van duurzame keuzes, willen we elkaar nog wel eens de maat nemen over wat ‘goed’ en ‘fout’ is. Maar helpt dat ons echt vooruit? Duurzame vooruitgang gaat over dat je doet wat je kunt. ASN Bank juicht daarom alle duurzame stapjes toe. En wil dat het voor iedereen makkelijk wordt om duurzamere keuzes te maken. Om zo de natuur te versterken en te verrijken.

Met haar nieuwste campagne wil ASN Bank de moraal rondom duurzaamheid afschudden en laten zien dat elke bijdrage aan een duurzame toekomst telt. Hiervoor introduceert ze een nieuw fabeldier: de Zondebok.

Oeps! Geen video

Je kunt de video over dit onderwerp niet kijken omdat je een vereiste cookie hebt uitgeschakeld. Toch zien?
Kies een andere cookie-instelling
Of kijk deze video op youtube.com

De Zondebok

De Zondebok staat terecht voor het eten van een bloempje. De aanklager schetst een doemscenario over de gevolgen. Maar de keutel van de Zondebok laat zien dat de Zondebok ook iets waardevols teruggeeft aan de natuur, en hij wordt vrijgesproken. Zo laat het verhaal van de Zondebok het belang zien van een rijke natuur én het afschudden van de moraal: het is geen zonde om vruchten te plukken van de natuur, zolang we ook maar in haar investeren.

Investeren in een rijke natuur

Met de Zondebok benadrukt ASN Bank opnieuw het belang van biodiversiteit. De wereld is gebaat bij kruisbestuiving. Hoe groter de verscheidenheid in leven, hoe weerbaarder we zijn tegen rampen. Dat is cruciaal voor de natuur én voor onze welvaart. Naar schatting 50% van wat we wereldwijd met elkaar verdienen, is afhankelijk van de natuur. En ook ons welzijn is gebaat bij biodiversiteit. We zijn simpelweg gezonder en gelukkiger in een bloeiende leefomgeving.

Renée Ras, campagneverantwoordelijke bij ASN Bank – “In onze laatste campagne riepen we met de Kortetermijn Tonijn op tot positieve verandering. Om met de economie ook de natuur te gaan herstellen. In onze nieuwe campagne maken we concreet hoe wij dat willen doen: door volop te investeren in een rijkere natuur. Het is essentieel voor onze eigen gezondheid en ons geluk om onze ecosystemen te beschermen en herstellen. En daar kan iedereen op zijn eigen manier een positieve bijdrage aan leveren.”

Over de campagne

De Zondebok is vanaf 12 mei 2021 te zien op tv, radio en online. De campagne is tot stand gekomen in samenwerking met creative agency Selmore en productiestudio Ambassadors.

Delen op: