ASN Bank introduceert nieuw fabeldier in overstapcampagne

6 januari 2021

De start van het nieuwe jaar is traditiegetrouw een periode waarin veel mensen hun goede voornemen waarmaken en overstappen naar een duurzame bank. Toch zijn er nog altijd veel mensen die wel willen overstappen, maar het nog niet doen.

Bijvoorbeeld omdat ze denken dat het ingewikkeld is en er tegenop zien, omdat ze het druk hebben, omdat ze denken dat hun paar euro’s geen verschil maken of omdat ze eerst willen weten hoe goed de app werkt. En zo zijn er nog een hoop redenen te bedenken waarom je het overstappen écht nog wel even kan uitstellen.

Introductie nieuw fabeldier

Om deze groep mensen te inspireren om wel de stap te maken naar een duurzame bank introduceert ASN Bank een nieuw fabeldier. ASN Bank wil de uitstellers van duurzaam bankieren aansporen om over te stappen.

De Snoozehaan

De Snoozehaan staat symbool voor uitstelgedrag. Hij is helemaal bij de tijd (‘woke’) als het gaat om duurzaamheid. Maar toch is hij er niet als de kippen bij als het gaat om duurzaam bankieren. Hij wil wel, maar schuift het overstappen telkens weer voor zich uit. “Maar overstappen naar een duurzame bank is een eitje, dus uit de veren Snoozehaan! Stel duurzaam bankieren niet langer uit en stap vandaag nog over naar ASN Bank,” zo is te horen in de campagne.

Snoozehaan staand

Campagne

De Snoozehaan kom je tegen in allerlei vormen, soorten én met verschillende smoesjes. Je ziet de Snoozehaan op social media, YouTube en in advertenties op diverse websites.

Delen op: