Je ASN Bedrijfshypotheek aanpassen
Je financiering uitbreiden
Heb je extra geld nodig voor je bedrijf? En ben je al klant bij ons? Dan kun je misschien een aanvullende financiering krijgen. Neem hiervoor contact met ons op.
Let op: kies je voor een aanvullende financiering? Dan betaal je een vergoeding voor de aanvraag.
Tegenrekening aanpassen
De rente en aflossing van je ASN Bedrijfshypotheek schrijven we af van de rekening die je aan ons hebt doorgegeven. Wil je dat het bedrag van een andere rekening wordt afgeschreven? Dat kan met het 'Machtigingsformulier SEPA Zakelijk':
Let op: bestaat je hypotheek uit verschillende hypotheeknummers? Dan hebben we voor elk hypotheeknummer een machtigingsformulier nodig.
Rekening uit je bouwdepot betalen
Wil je een rekening van een aannemer of leverancier laten betalen uit het bouwdepot van je ASN Bedrijfshypotheek? Vul het formulier in, print het en stuur het op.
Extra aflossen op je Bedrijfshypotheek
Je mag zonder kosten tot 5% van de oorspronkelijke hoofdsom extra aflossen per kalenderjaar. De extra aflossingen komen in mindering op de hoofdsom waardoor het rentebedrag dat je betaalt lager wordt.
Goed om te weten: als je meer dan 5% aflost, moet je misschien een vergoeding betalen voor de rente die we mislopen. Wil je weten hoeveel je zonder vergoeding kunt aflossen? Of hoe we de vergoeding berekenen? Dit staat in je kredietovereenkomst of in de algemene voorwaarden.
Wil je extra aflossen? Vul dan het formulier ‘Aanvragen extra aflossing zakelijke hypotheek’ in en mail deze naar Zakelijkeklantverzoeken@asnbank.nl. Ons serviceteam neemt dit dan in behandeling.
- Nadat wij het formulier hebben ontvangen en wij precies weten wat de bedoeling is, ontvang je van ons binnen 2 weken een bericht.
- In dit bericht zie je een overzicht van je verzoek, de kosten van het verzoek en de eventueel te betalen vergoeding voor het renteverlies van de bank.
- Daarnaast krijg je bevestiging vanaf welke datum de kosten in rekening worden gebracht en het geld van je rekening wordt afgeschreven.
Heb je nog vragen? Neem dan contact met ons op via je adviseur of mail het serviceteam op Zakelijkeklantverzoeken@asnbank.nl. Bellen kan ook: 030 - 219 69 70.
Volledig aflossen op je Bedrijfshypotheek
Heb jij een pand gefinancierd met een Bedrijfshypotheek en verkoop je het pand? Of heb je wellicht extra geld over en wil je de Bedrijfshypotheek helemaal aflossen? Wil je de hypothecaire inschrijving royeren en volledig aflossen? Dit kun je regelen via de notaris die jij uitkiest.
Goed om te weten: als je extra aflost, betaal je soms een vergoeding voor het renteverlies van de bank. Wil je weten hoeveel je zonder vergoeding kunt aflossen? Of hoe we de vergoeding berekenen? Dit staat in je kredietovereenkomst of in de algemene voorwaarden.
- Als jij een notaris hebt uitgekozen om je lening af te lossen, dan vraagt de notaris bij ons op wat het openstaande saldo is van de Bedrijfshypotheek.
- De notaris zorgt vervolgens voor de administratieve afhandeling van de hypotheek. Hij zorgt er voor dat de hypotheek wordt doorgehaald in het kadaster.
- De kosten van het verzoek worden verwerkt door de notaris.
- Is er sprake van een openstaand saldo? Dan betaal je het openstaande saldo aan de notaris. De notaris verrekent dit vervolgens met ons.
- Het kan zijn dat er een vergoeding nodig is voor het renteverlies. Ook dit betaal je aan de notaris. De notaris verrekent dit vervolgens met ons.
Heb je toch nog vragen? Mail dan het serviceteam op Zakelijkeklantverzoeken@asnbank.nl. Bellen kan ook: 030 - 219 69 70.
Kosten
Als je je ASN Bedrijfshypotheek wilt aanpassen, maak je ook kosten. Hieronder zie je wat de veelvoorkomende aanpassingen kosten.
Wat wil je regelen? | Kosten |
---|---|
Ik wil de rente tijdens mijn rentevaste periode aanpassen | € 250 en eventueel een rentevergoeding |
Ik wil extra aflossen op mijn Bedrijfshypotheek | Eventueel een rentevergoeding |
Ik wil mijn rechtsvorm of de zeggenschap in mijn onderneming veranderen | € 250 |
Rechtsvorm wijzigen: neem eerst contact op
Wil je de rechtsvorm van je bedrijf aanpassen? Dat kan gevolgen hebben voor je lopende financiering.
Mail minimaal 6 weken voordat de verandering ingaat naar zakelijkbeheer@asnbank.nl. Anders kunnen we deze misschien niet op de geplande datum uitvoeren. De verandering kan namelijk gevolgen hebben voor je hypotheek. We beoordelen opnieuw of je hypotheek nog passend is. Is dat zo? Dan krijg je indien nodig een aangepaste overeenkomst van ons. Is dat niet zo? Dan maken we afspraken met je over het terugbetalen van de bedrijfshypotheek.