Makkelijk overstappen

Wil je overstappen van je huidige bank naar ASN Bank? Wij helpen je graag. De Overstapservice neemt veel werk uit handen, zonder dat je betalingsverkeer wordt onderbroken. Maar er zijn nog enkele acties die je zelf moet ondernemen. Hieronder zie je welke acties dat zijn.


Wat regel jij?

  • Je opent een ASN Betaalrekening. Geef tijdens het openen direct aan dat je gebruik wilt maken van de Overstapservice. Ons Overstapteam neemt dan contact met je op.
  • Informeer alle organisaties waarvan je geld ontvangt over je nieuwe rekeningnummer.
  • Je kunt je oude rekening opheffen als de Overstapservice is gestart. Maar dat hoeft niet. Overleg met je oude bank wat het beste is.
  • Heb je periodieke betalingen? Vergeet niet om die zelf in te stellen bij je nieuwe ASN Bankrekening.
  • Tip: als de bankrekening is geopend en je hebt toegang tot ASN Online Bankieren, dan kun je gebruikmaken van onze Overstaphulp.

    Wat regelt de overstapservice?

    • Een maand voor de Overstapservice stopt, krijg je bericht. Je kunt dan checken of alle organisaties waar je geld van ontvangt, nu je ASN-betaalrekening gebruiken.
    • De Overstapservice brengt alle Nederlandse organisaties die automatisch geld van je rekening afschrijven op de hoogte van de overstap. Dat hoef jij dus niet te doen.
    • Je bijschrijvingen worden 13 maanden lang automatisch doorgeleid van je oude rekening naar je nieuwe ASN-betaalrekening.


      Via de Overstapservice profiteer je van de volgende diensten:

      Open

      Automatisch doorleiden bijschrijvingen
      Bijschrijvingen op je oude betaalrekening, zoals salaris of uitkering, worden gedurende 13 maanden automatisch doorgeleid naar de nieuwe betaalrekening.

      Europese incasso
      Betalingen op grond van een afgegeven machtiging (incasso) worden rechtstreeks van je nieuwe betaalrekening afgeschreven. Je hoeft de incassanten niet zelf te informeren, dat doet de Overstapservice voor je, nadat de incasso-opdracht is verwerkt.

      Acceptgiro
      Op acceptgiro’s mag je het oude rekeningnummer (IBAN) met een pen veranderen in het nieuwe rekeningnummer (IBAN). Daarna bied je de acceptgiro aan bij je nieuwe bank. Als je het rekeningnummer niet verandert, wordt het bedrag bij voldoende saldo afgeschreven van de oude rekening.

      Periodieke overboekingen en rekeningblokkades
      Je krijgt van je oude bank een overzicht van de opdrachten tot periodieke overboeking en eventuele selectieve rekeningblokkades die worden beëindigd. Dit overzicht kun je gebruiken om periodieke overboekingen en rekeningblokkades voor je nieuwe betaalrekening te regelen.

      Afschrijving rente, aflossing of premies
      Neem je nog een aantal andere producten af van je bank (of zijn concernonderdelen) zoals hypotheek- of verzekeringsproducten? De rente, aflossing en premies hiervoor worden automatisch van je nieuwe betaalrekening afgeschreven. Je oude bank informeert je over welke afschrijvingen voor je van toepassing zijn. Wil je dit vooraf weten, neem dan contact op met je oude bank.

      Rekeningoverzicht
      Op het transactieoverzicht van je nieuwe bankrekening zie je welke bij- en afschrijvingen via de Overstapservice zijn doorgeleid. In de details van de transactie staat dan de volgende tekst: “Overstapservice via (IBAN oude rekening)”.

      Beëindiging Overstapservice
      Ongeveer een maand voor de beëindiging van de Overstapservice informeert de bank je per brief over de precieze einddatum. Vanaf deze datum stopt de Overstapservice en worden bij- en afschrijvingen van de oude rekening (IBAN) niet meer automatisch doorgeleid.

      Overstapkaarten
      Door gebruik te maken van de set overstapkaarten kun je instanties eenvoudig informeren over je nieuwe rekeningnummer. Deze kaarten vind je in de brochure die je van ASN Bank ontvangt bij aanvraag van de Overstapservice. De overstapkaarten zijn ook hier te downloaden.

      Welke dienstverlening bieden wij betaalklanten?

      Open
      • Toegang tot ASN Online Bankieren met toegangsnaam en wachtwoord en de app ASN Mobiel Bankieren met mobiele pincode.
      • Betalen via online bankieren met de ASN Digipas en in de app met mobiele pincode en/of vingerafdruk (tot max. € 1000).
      • We zijn bereikbaar op tel. 070-3569 335 en via chat (werkdagen tussen 8:00 - 18:00 uur).
      • Een e-mail sturen kan via het contactformulier of direct naar informatie@asnbank.nl.
      • Roodstand aanvragen (tot max. € 2500) afhankelijk van je inkomen.
      • Onze ICS Creditcard is los aan te vragen via deze pagina.
      • Op werkdagen kun je tussen 8:00 - 17:30 uur langskomen op ons kantoor in Den Haag.


      Kan ik als bestaande klant overstappen?

      Heb je al een bankrekening en wil je ook overstappen met al je bankzaken? Dat kan natuurlijk ook. Je kunt de Overstapservice aanvragen via ASN Online Bankieren. Na het inloggen met je Toegangsnaam en Wachtwoord, klik je op  "Instellingen" > “Rekeningen” > “Overstapservice”. Eerst beantwoord je een aantal vragen. Lees deze goed door. Je krijgt vervolgens de mogelijkheid om het formulier te downloaden. Je stuurt het geprinte formulier (zonder postzegel) naar: ASN Bank | Antwoordnummer 1188 | 2501 WB Den Haag of per mail naar informatie@asnbank.nl.

      Extra makkelijk met de Overstaphulp

      Overstappen naar ASN Bank is nog makkelijker met de Overstaphulp. Daarmee voeg je de adressen van je oude rekening toe aan je nieuwe ASN-betaalrekening. Ook geeft de Overstaphulp je een overzicht van je in- en uitgaande transacties. Zo zie je snel wie je moet informeren over je overstap.

      Hulp nodig? Bel ons Overstapteam

      Overstappen veel werk? Nee hoor! Ons Overstapteam helpt je. Bel ons Overstapteam op 070 – 35 69 335, van maandag t/m vrijdag tussen 8.00 en 18.00 uur. Of neem contact op via informatie@asnbank.nl.

      , waarmee kunnen we je helpen?