Makkelijk overstappen

Wil je overstappen van je huidige bank naar ASN Bank? Wij helpen je graag. De Overstapservice neemt veel werk uit handen. Zo zorgen wij er bijvoorbeeld voor dat bijschrijvingen 13 maanden lang automatisch worden doorgeleid van je oude naar je nieuwe rekening, zodat je betalingsverkeer niet wordt onderbroken.

Maar er zijn nog enkele acties die je zelf moet ondernemen:

Wat regel jij?

  • Je opent een ASN Betaalrekening. Geef tijdens het openen direct aan dat je gebruik wilt maken van de Overstapservice. Ons Overstapteam neemt dan contact met je op.
  • Informeer alle organisaties waarvan je geld ontvangt over je nieuwe rekeningnummer.
  • Je kunt je oude rekening opheffen als de Overstapservice is gestart. Maar dat hoeft niet. Overleg met je oude bank wat het beste is.
  • Heb je periodieke betalingen? Vergeet niet om die zelf in te stellen bij je nieuwe ASN Bankrekening.
  • Tip: als de bankrekening is geopend en je hebt toegang tot ASN Online Bankieren, dan kun je gebruikmaken van onze Overstaphulp.

    Wat regelt de overstapservice?

    • Een maand voor de Overstapservice stopt, krijg je bericht. Je kunt dan checken of alle organisaties waar je geld van ontvangt, nu je ASN-betaalrekening gebruiken.
    • De Overstapservice brengt alle Nederlandse organisaties die automatisch geld van je rekening afschrijven op de hoogte van de overstap. Dat hoef jij dus niet te doen.
    • Je bijschrijvingen worden 13 maanden lang automatisch doorgeleid van je oude rekening naar je nieuwe ASN-betaalrekening.

      Kan ik als bestaande klant overstappen?

      Heb je al een bankrekening en wil je ook overstappen met al je bankzaken? Dat kan natuurlijk ook. Je kunt de Overstapservice aanvragen via ASN Online Bankieren. Na het inloggen met je Toegangsnaam en Wachtwoord, klik je op  "Instellingen" > “Rekeningen” > “Overstapservice”. Eerst beantwoord je een aantal vragen. Lees deze goed door. Je krijgt vervolgens de mogelijkheid om het formulier te downloaden. Je stuurt het geprinte formulier (zonder postzegel) naar: ASN Bank | Antwoordnummer 1188 | 2501 WB Den Haag of per mail naar informatie@asnbank.nl.

      Welke producten hebben jullie voor mij en mijn gezin?

      We hebben betaal-, spaar- en beleggingsrekeningen en een creditcard. Verzekeringen, leningen en pensioenproducten hebben we niet. We werken wel hard aan een duurzame hypotheek. Op deze pagina lees je meer over onze dienstverlening en welke rekeningen we hebben voor jou en je gezin.

      Wil je zakelijk overstappen? Bekijk dan onze zakelijke rekeningen.

      Extra makkelijk met de Overstaphulp

      Overstappen naar ASN Bank is nog makkelijker met de Overstaphulp. Daarmee voeg je de adressen van je oude rekening toe aan je nieuwe ASN-betaalrekening. Ook geeft de Overstaphulp je een overzicht van je in- en uitgaande transacties. Zo zie je snel wie je moet informeren over je overstap.

      Hulp nodig? Bel ons Overstapteam

      Overstappen veel werk? Nee hoor! Ons Overstapteam helpt je. Bel ons Overstapteam op 070 – 35 69 335, van maandag t/m vrijdag tussen 8.00 en 18.00 uur. Of neem contact op via informatie@asnbank.nl.

      , waarmee kunnen we je helpen?