Limieten bij overboeken

Wil je weten hoeveel je dagelijks maximaal kunt overboeken? En wat het verschil is tussen een overboeking ondertekenen met een QR-code, mobiele pincode, browsercode of een digipas? Op deze pagina leggen we uit welke (dag)limieten er gelden bij overboeken en welke ondertekenmiddelen er zijn.

Hoeveel kan ik per dag overboeken?

Heb je een betaalrekening? Dan log je in online bankieren in met je zelfgekozen browsercode,digipasof QR-code (die je scant met de app). In de app mobiel bankieren log je in met de door jou gekozen pincode, gezichtsherkenning of vingerafdruk. Heb je alleen een spaar- of beleggingsrekening? Dan kun je naast de app ook je Toegangsnaam en Wachtwoord gebruiken om in te loggen en te ondertekenen.

Tot welk bedrag je dagelijks maximaal kan overboeken is afhankelijk van het middel waarmee je ondertekent en de maximale hoogte die je zelf hebt ingesteld. In de onderstaande tabel de limieten op een rijtje.

Heb je een spaar- of beleggingsrekening?

Onderstaande (maximale) limieten gelden als je een opdracht verzendt.

Overboeken naar eigen ASN-rekening Overboeken naar vaste tegenrekening bij andere bank Overboeken naar externe rekening
Ondertekenen met
Toegangsnaam en Wachtwoord € 250.000 € 50.000 n.v.t.
QR-code, mobiele pincode, vingerafdruk of Face-id* € 250.000 € 50.000 n.v.t.


Heb je een betaalrekening?

Onderstaande (maximale) limieten gelden als je een opdracht verzendt. Goed om te weten: heb je een digipas ontvangen na 1 mei 2021? Dan heb je een nieuwe digipas met een lagere limiet.

Overboeken naar externe rekening Overboeken naar vaste tegenrekening andere bank (vanaf spaar- of beleggingsrekening) Overboeken naar eigen ASN-rekening
Ondertekenen met
Browsercode € 1.000 (standaard)** € 50.000 € 1.250.000
QR-code, mobiele pincode, vingerafdruk of gezichtsherkenning* € 1.000 (standaard)** € 250.000 € 1.250.000
ASN Digipas € 1.000 (standaard nieuwe digipas)**
€ 5.000 (standaard bestaande digipas)**
€ 250.000 € 1.250.000

* Om hiervan gebruik te kunnen maken heb je een registratie nodig in de ASN Bank app.

**Daglimiet veranderen

Wil je meer kunnen overboeken of juist minder? Dan kun je de daglimiet van je app, browsercode en digipas veranderen.

  • app: permanent tot € 25.000 of tijdelijk tot € 50.000
  • digipas: permanent tot € 25.000 of tijdelijk tot € 250.000.
  • browsercode: permanent of tijdelijk verhogen tot € 5.000.

    Regel de verhoging op tijd!
    Als je de standaard limiet van de app, digipas of browsercode wilt verhogen, duurt het 4 uur voor je je nieuwe limiet kunt gebruiken. De uren tussen 20.00 uur en 5.00 uur tellen niet mee. Verhoog je je limiet dus om 21.00 uur, dan kun je je limiet de volgende dag om 9.00 uur gebruiken. Lees meer hierover op deze pagina.

    Ben je nog geen 18 jaar? Vraag dan je ouder of verzorger om de daglimiet te wijzigen.

    Lees meer over ondertekenen met browsercode
    Lees meer over ondertekenen met een QR-code

    Daglimiet geldt per inlogmiddel

    Heb je meerdere inlogmiddelen? Bijvoorbeeld een digipas en een app? Dan geldt er één daglimiet per soort inlogmiddel. Heb je bijvoorbeeld zowel op je telefoon als tablet de app geïnstalleerd? Dan geldt voor beide apparaten dezelfde daglimiet.

    Lees meer over inlogmiddelen


    Limiet van de ASN Betaalpas

    Met de ASN Betaalpas kun je overal geld opnemen en betalen. Je kunt contant geld opnemen bij de geldautomaten van andere banken. ASN Bank heeft zelf geen geldautomaten.

    ASN Bankrekening, ASN Studentenrekening, ASN Jongerenrekening, ASN Betalen Zelfstandigen ASN Juniorrekening
    Geld opnemen eurolanden Maximaal € 1.000 per dag. Tijdelijk te verhogen naar maximaal € 5.000 binnen Nederland. € 50 per week
    Betalen in eurolanden Standaard € 2.500 tijdelijk te verlagen of verhogen naar maximaal € 25.000 binnen Nederland. € 50 per week
    Geld opnemen niet-eurolanden Maximaal € 500 per dag € 75 per week
    Betalen in niet-eurolanden Maximaal € 750 per dag € 75 per week
    Limiet Apple Pay Maximaal € 2.500 per dag
    ASN Mobiel Betalen Maximaal € 500 per dag

    De limieten voor contactloos betalen met je mobiel staan los van de limieten van de fysieke betaalpas en kunnen niet gewijzigd worden.

    Lees meer over de ASN Betaalpas

    ASN Digipas wordt vervangen

    Is je ASN Digipas kapot, gedeactiveerd of is de batterij leeg? Dan kun je je oude digipas naar ons terugsturen. Het is niet meer mogelijk om een nieuwe digipas aan te vragen. De digipas wordt namelijk vervangen door de ASN Bank app en de browsercode. Daarmee kun je veilig inloggen en opdrachten ondertekenen. Aanmelden in de app kan makkelijk, snel en veilig met je betaalpas of persoonsgegevens. Beter voor het milieu en sneller geregeld!

    Oude digipas terugsturen
    Je kunt je oude digipas in een envelop terugsturen naar: ASN Bank | Antwoordnummer 1188 | 2501 WB Den Haag. Geen postzegel nodig.

    ,
    waarmee kunnen we je helpen?