Browserinstellingen controleren

Wij doen er alles aan om onze website in de door ons ondersteunde browers goed te laten werken. Helaas ondervinden sommige van onze klanten toch problemen met onze website. Dit kan te maken hebben met de browserinstellingen. Deze instellingen kunnen ervoor zorgen dat de volgende foutmeldingen optreden:

Op pagina Browser Melding
Mededelingpagina Internet Explorer U gebruikt een verouderde versie van Internet Explorer of de instellingen van uw browser zorgen ervoor dat de pagina niet juist wordt weergegeven.
Inlogpagina Internet Explorer U gebruikt een verouderde versie van Internet Explorer. Wij raden u aan om uw browser bij te werken.

Wat veroorzaakt deze foutmeldingen?

Omdat wij onze site regelmatig updaten kan het soms zijn dat de "oude" weergave van de website toont. Deze ontstane ongemakken komen voort uit door ons ontwikkelde nieuwe (technische) functionaliteiten, die niet door alle browsers automatisch worden ingeladen bij het opstarten van de website.

Stappenplan browserinstellingen controleren

Als hulpmiddel hebben we een stappenplan opgesteld welke je kunt nalopen om de browserinstellingen te controleren en eventueel aan te passen.

Stap 1. "Refresh" de pagina

Open
Je kunt met de toetscombinatie Ctrl + F5 (Windows) of Command + R (Mac) de "nieuwe" weergave laden. In de meeste gevallen zie je geen verandering van de weergave van de website, maar zou de foutmelding wel kunnen verdwijnen. Geen verbetering? Volg dan stap 2.

Stap 2. Controleer het versienummer van de browser

Open

Deze kun je controleren door te klikken op "Help" en vervolgens op "Over [Naam van uw browser]" in het menu van de browser. Zorg ervoor dat je altijd de laatste versie hebt geïnstalleerd. Lees over versienummers op de pagina systeemeisen van asnbank.nl.

  • Klik in het menu van de browser op "Extra". Let op: soms is het menu pas zichtbaar nadat je op 'Alt' klikt. Binnen "Extra" selecteer je "Instellingen voor de compatibiliteitsweegave". Er verschijnt nu een pop-up venster. Bekijk dit pdf-bestand voor meer informatie over het instellen van de compatibiliteitsweergave.
  • Binnen deze pop-up zie je een invoerveld "Websites die aan de compatibiliteitsweergave zijn toegevoegd". Als www.asnbank.nl/ zichtbaar is dien je deze URL te verwijderen.
  • Controleer of er een vinkje staat bij de optie "Alle websites met de compatibiliteitsweergave weergeven". Zo ja, verwijder dan het vinkje.
  • Heb je de bovenstaande punten doorlopen? Klik dan op "Sluiten". En probeer de pagina te benaderen waarop de melding zich voordeed. Je zult nu de foutmeldingen niet meer mogen zien. Geen verbetering? Ga dan naar stap 3.

Stap 3. Op welke wijze benader je onze website?

Open

Benader je een pagina op onze website via een opgeslagen link binnen de favorietenlijst of een bladwijzer? Dan kan het zijn dat de opgeslagen link is aangepast en daardoor niet meer werkt.

Wij vragen je ter controle www.asnbank.nl/ in de adresbalk in te typen om de site te benaderen. Vervolgens kun je via het menu de pagina waar je de melding zag opzoeken. Geen verbetering? Ga dan door naar stap 4.

Stap 4. Tijdelijke bestanden en cookies verwijderen

Open

Het kan zijn dat de oude weergave van de website wordt getoond omdat deze is opgeslagen door de "tijdelijke internetbestanden en cookies". Zie bovenstaande paragraaf "Wat veroorzaakt deze foutmeldingen?". Wij vragen je om de tijdelijke internetbestanden en cookies te verwijderen. Hoe je dit doet is per browser verschillend.

Google Chrome

- Klik bovenaan in de menubalk op het Blad Icoontje (3 streepjes)
- Klik op Instellingen (Settings)
- Klik onderaan op Geavanceerde instellingen weergeven (Show advanced settings).
- Klik op 'Browser gegevens wissen' (Clear Browsing data), een nieuw scherm verschijnt.
- Selecteer een periode of voor alle cookies, die je wilt verwijderen.
- Klik op Browser gegevens verwijderen (Clear browsing data).


Internet Explorer

- Klik het 'tools-icoon' (blauw/grijze tandwieltje).
- Klik op Safety (Veiligheid), deze optie is ook beschikbaar in de 'command bar'.
- Klik op Delete Browsing History (Browsergeschiedenis verwijderen).
- Selecteer Temporary internet files and Website files.
- Klik op Delete.


Mozilla Firefox

- Kies in Mozilla Firefox Tools (Extra) uit het menu.
- Selecteer Clear Recent History (of via de snelkoppeling CTRL+SHFT+DEL).
- Klik de tijdsperiode die je wilt verwijderen.
- Klik onder 'Details' de optie 'Cache'.
- Klik op de knop Clear Now (Nu wissen).


Safari

- Ga naar het vervolgkeuzemenu Safari en selecteer 'Voorkeuren'.
- Klik op het pictogram Beveiliging in het bovenste venster.
- Klik in het dialoogvenster 'Beveiliging' op 'Bladwijzers'.
- Klik op Toon cookies.
- Geef aan welke Cookies je wilt verwijderen. Als je alles wilt wissen, klik je op 'Verwijder alles'.
- Klik op Gereed.

Na het verwijderen van de bestanden zul je de browser moeten afsluiten, deze opnieuw opstarten en wederom de pagina waar je de foutmelding op zag benaderen

De bovenstaande stappen doorlopen?

Maar nog steeds problemen met onze website? Bel dan met de ASN Klantenservice via telefoonnummer 070 - 35 69 335. Bereikbaar van maandag t/m vrijdag tussen 8.00 en 18.00 uur. Of stuur ons een e-mail via ons online contactformulier.