Valse e-mail, SMS of brief melden

Denk je dat je te maken hebt met een valse e-mail, sms of brief? Bekijk wat je het beste kunt doen. Vaak is doorsturen genoeg. Soms moet je bellen.

Doorsturen

Als je een verdachte e-mail hebt gekregen, maar geen gegevens hebt gedeeld stuur je de e-mail door naar valse-email@asnbank.nl. Telefonisch contact opnemen is niet nodig. Wij controleren of het een valse e-mail is. Wij ondernemen ook actie tegen deze internetcriminelen.

  • Stuur de e-mail "1-op-1" door: verander het onderwerp of de inhoud van de e-mail niet.
  • Stuur geen persoonlijke gegevens mee, zoals je adres of een e-mailhandtekening.

Neem telefonisch contact op

Bel de ASN Klantenservice via 070 - 35 69 335 als je een verdachte e-mail hebt gekregen en per ongeluk gegevens hebt gedeeld met de verzender of als je een SMS of brief hebt gehad die je niet vertrouwt.

Goed om te weten

Krijg je een e-mail waarin staat dat er iets wordt geblokkeerd of vervangen zonder dat je erom hebt gevraagd? Zoals je digipas of betaalpas en zitten er geen links of bijlages in de e-mail? Bel dan de ASN Klantenservice via 070 - 35 69 335. Bereikbaar van maandag t/m vrijdag tussen 8.00 en 18.00 uur.


Ingegaan op een vals verzoek?

, waarmee kunnen we je helpen?