Mogelijkheden app

Onderstaand een overzicht van de functies die mogelijk zijn met de App ASN Mobiel Bankieren. De app werkt op iOS (vanaf iOS8), Android (vanaf 4.0).

Let op: de ondersteuning van de mobiel bankieren app op een Windows Phone toestel is per 1 oktober 2017 komen te vervallen.

Basis functies iOS Android
Bankieren met particuliere rekeningen*.
Bankieren met een rekening ASN Betalen Zelfstandigen.
Inloggen met mobiele pincode.
Inloggen met vingerafdruk**.
Inzicht in bij- en afschrijvingen tot 24 maanden terug.
Meerdere accounts in 1 app mogelijk (max 10).
Direct contact opnemen met ASN Bank (e-mail & bellen).
Persoonlijke (service)berichten ontvangen.


* waar je rekeninghouder, mederekeninghouder of wettelijk vertegenwoordiger van bent.
** werkt indien het toestel vingerafdrukken instellen ondersteunt. Dit geldt voor:

  • Apple: iphone 5S of hoger, ipad pro, Ipad Air 2, ipad mini 3 of hoger. Allen i.c.m. iOS 9 of hoger.           
  • Android: toestellen met Android 6 of hoger die Android-Fingerprint-API ondersteunen. Dit laatste geldt helaas niet voor alle Android toestellen. Voorbeelden hiervan zijn enkele Huawei toestellen en de Samsung S5 en Note 4.
ASN Wereldpas instellen iOS Android
Betaallimiet (tijdelijk) verhogen.
Contactloos betalen aan- of uitzetten.
Pasgebruik buiten Europa aan- of uitzetten.
Pas deblokkeren en opvragen (bestaande) pincode na 3x pinfout.
Pas blokkeren bij diefstal.
Nieuwe pas activeren.

Slimme functies iOS Android
Inzicht in de uitgaven van de betaalrekening met Kasboek.
Spaarpotten aanmaken op ASN Ideaalsparen.
De rekeningvolgorde en rekeningnaam instellen.
Een rekening wel of niet tonen in de app.
Het saldo van een rekening inzien voor de login.
Het saldo inzien op Android Wear of Apple Watch.
Vanuit transactiedetails: contact opslaan in het adresboek.
Vanuit transactiedetails: (her)betaling doorvoeren.
Vanuit transactiedetails: opdracht opslaan als pdf-bestand.
Vanuit transactiedetails: zoek vergelijkbare opdrachten.