E-mail met vraag om medewerking

Den Haag • 30 maart 2017

Donderdag 30 maart 2017 hebben wij een e-mailing verstuurd met als onderwerp: ASN Bank vraagt uw medewerking. Hieronder ziet u een afbeelding van de mailing. Deze is gericht aan een aantal klanten waarvan wij op dit moment geen kopie van een geldig legitimatiebewijs hebben.

Als u klant wordt voert ASN Bank een wettelijk verplichte toets uit om te controleren of uw legitimatiebewijs geldig en niet gestolen is. Door een probleem van technische aard is deze controle tijdelijk niet uitgevoerd. Voor een groot deel van onze klanten hebben we deze toetsing alsnog kunnen doen. Bij klanten van wie het destijds aangeboden legitimatiebewijs nu niet meer geldig is kunnen wij die toetsing helaas niet uitvoeren. Daarom vragen wij deze klanten vriendelijk om een kopie van een geldig legitimatiebewijs aan ons te sturen.

Controle op echtheid van de e-mail

De e-mail van ASN Bank is op donderdag 30 maart 2017 verzonden vanuit het adres asnbank@mail.asnbank.nl. Aan de hand van de volgende kenmerken kunt u controleren of wij inderdaad afzender zijn van de e-mail die u heeft ontvangen.

  • Wij hebben deze mail op donderdag 30 maart gestuurd, in enkele gevallen is het mogelijk dat de mail een paar dagen later pas is ontvangen . Als u de e-mail veel later dan 30 maart heeft ontvangen is deze mogelijk niet van ons.
  • Wij spreken u met uw naam aan. Als dat in uw e-mail niet zo is, is deze mogelijk niet door ons gestuurd.
  • Als u een e-mail heeft ontvangen vanaf een ander e-mailadres dan asnbank@mail.asnbank.nl is deze niet door ons gestuurd.
  • Meer informatie over het herkennen van valse e-mails vindt u op deze pagina van de website asnbank.nl.

Als u de mail later, zonder persoonlijke aanhef of van een andere afzender heeft ontvangen gaat het mogelijk om een valse e-mail. Internetcriminelen versturen e-mails die erg lijken op onze e-mails. Wij vragen u hiervan melding te maken door de valse e-mail naar valse-email@asnbank.nl door te sturen en om vooral niet in te gaan op de inhoud.

Waarom moet ik opnieuw een kopie legitimatiebewijs opsturen?

Toen u klant werd hebben wij een geldige kopie legitimatiebewijs van u ontvangen. Daarmee heeft u zich geïdentificeerd. Wij hebben op dat moment geen goede toetsing kunnen doen. Dit moeten wij nu alsnog doen. Omdat het legitimatiebewijs dat wij van u ontvangen hebben inmiddels is verlopen, moeten wij u helaas vragen om een kopie van uw legitimatiebewijs opnieuw toe te sturen.

Welke mogelijkheden zijn er om een kopie van mijn legitimatiebewijs te sturen?

Er drie mogelijkheden om uw kopie legitimatiebewijs te sturen:

  1. Per e-mail. Stuur uw kopie legitimatiebewijs naar informatie@asnbank.nl. Controleer goed of het mailadres van de mail die u aan ons stuurt eindigt op @asnbank.nl, alleen dan zijn wij de ontvanger.
  2. Per post. U kunt de kopie sturen naar Antwoordnummer 1188 2501 WB in Den Haag. Wij verzoeken u om dan uw rekeningnummer op de kopie te schrijven.
  3. Via PostNL. Wij vragen u hiervoor contact op te nemen met onze klantenservice. Wij sturen u dan een brief met uw gegevens. Daarmee kunt u zich identificeren bij PostNL. U vindt het dichtstbijzijnde kantoor via www.postnl.nl/locatiewijzer.

In alle gevallen kunt u uw pasfoto en burgerservicenummer (BSN) op de kopie zwart maken. Op de kopie hoeven wij alleen het documentnummer en de uitgiftedatum te kunnen lezen om de toetsing correct uit te voeren. U kunt op de kopie aantekenen dat deze kopie voor ASN Bank bedoeld is.

Waarom vraagt u dit per e-mail en niet per post?

Ook in onze bedrijfsvoering staat duurzaamheid centraal. Wij proberen daarom zoveel mogelijk digitaal te communiceren.

Mag een bank mijn legitimatiebewijs vragen?

Ja, dit is nodig om te voldoen aan wet- en regelgeving. Bij bijvoorbeeld de Autoriteit persoonsgegevens kunt u dit nalezen.

Als u vragen heeft, belt u dan de ASN Klantenservice. We zijn van maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 18.00 uur bereikbaar op telefoonnummer 070 – 35 69 335.

Delen op: